میانگین قیمت مسکن در نیمه شمالی پایتخت

میانگین قیمت مسکن در نیمه شمالی پایتخت

http://www.bananews.ir/پیشنهاد افزایش قیمت فروش مسکن در تهران توسط برخی مالکان باعث به وجود آمدن دو دستگی قیمت‌ها شده است؛ به ‌این شکل که بعد از جست‌وجو و کندکاو در ‌این باره مشخص می‌شود طی یک ماه گذشته متوسط قیمت واحدهایی که با نرخ‌هایی نسبتا ارزنده در نیمه شمالی بازار مسکن مناطق مختلف تهران (شرق، غرب، شمال و مرکز) از سوی فروشنده‌ها اعلام شد، متری حدود ۳ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان برآورد شد در صورتی که قیمت متوسط نرخ‌هایی که بیش از ارزش واقعی تعیین شده بودند متری ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان محاسبه شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) میزان اختلاف‌این دو قیمت ممکن است نرخ چشمگیری نباشد (‌۳۸۰ هزار تومان در ازای هر متر مربع‌) اما همین مبلغ در هنگام محاسبه قیمت فروش (کل متراژ) رقم قابل ملاحظه‌ای خواهد بود.

علاوه براین، مقایسه بین قیمت‌هایی که در بازار مسکن یک منطقه عرضه شده‌اند ‌این روزها تا متری ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان هم فاصله نشان می‌دهد.

برای مثال قیمت هر متر مربع یک واحد مسکونی نوساز ۱۶۵ متری در سعادت آباد با کلیه امکانات و دو پارکینگ، ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان پیشنهاد شده است؛ اما در همین محله واحد نوساز دیگری با متراژ ۱۱۲ متر مربع به همراه کلیه امکانات رفاهی متری ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. (۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فاصله دو نرخ اعلام شده) به ‌این ترتیب، وجود اختلاف قابل توجه بین قیمت‌هایی که فروشنده‌ها در بازار پیشنهاد می‌کنند باعث شده تا خریداران به دقت و جست‌وجو در بازار بیفزایند.

از سوی دیگر در خیابان میرداماد واحدی ۱۳۲ متری، نوساز و ۳ خوابه متری ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است در حالی‌که واحدی نوساز با متراژ ۱۱۶ متر مربع با کلیه امکانات متری ۵ میلیون تومان عنوان شده است. (‌یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تفاضل دو قیمت پیشنهادی‌) همچنین میزان اختلاف قیمت تعیین شده از سوی دو فروشنده در بازار مسکن حوالی بلوار کشاورز، متری ۴۰۰ هزار تومان است؛ زیرا یک واحد ۸۰ متری نوساز با پارکینگ و انباری، متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است اما واحد نوسازی که متراژ آن ۶۴ متر مربع است به اضافه پارکینگ، انباری و آسانسور، با قیمت متری ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آماده تحویل به خریدار است.

البته تفاضل قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسکن در نیمه نوار جنوبی تهران هم مستثنا از دیگر محله‌های تهران نیست؛ چراکه در محله دلاوران هم واحدی به متراژ ۷۵ متر مربع با پارکینگ، انباری، آسانسور و بالکن به قیمت متری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بازار فروش عرضه شده و از طرف دیگر یک واحد مسکونی نوساز ۸۰ متری در همین منطقه با آسانسور و انباری متری ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به خریدار واگذار می‌شود.شواهد در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در یک ماه قبل بیان‌گر‌ این مساله است که اگرچه نزدیک به ۹۰ درصد از فروشنده‌ها تصمیم دارند واحدهای خود را با واژه پنهان گرانفروشی به بازار معاملات معرفی کنند؛ اما خریداران با جست‌وجوی بیشتر می‌توانند به نرخ‌های پیشنهادی که ارزنده و منصفانه هستند، دست یابند.

نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در جدول زیر، ارزان‌ترین و گران‌ترین قیمت‌های تعیین شده از سوی فروشنده‌ها نیستند و به طور یقین بالاتر و پایین‌تر از‌ این نرخ‌ها از سوی مالکان به بازار فروش اعلام می‌شود.

 

    نظرات