جزییات شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی پایتخت اعلام شد

جزییات شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی پایتخت اعلام شد

http://www.bananews.ir/معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای نخستین بار مطالعات جامع و یکپارچه ای در مورد سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت انجام شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این که از این پس، شهروندان هنگام استفاده ترکیبی از مترو، اتوبوس و تاکسی با یک سیستم یکپارچه حمل و نقلی مواجه می شوند، به نحوی که دسترسی و استفاده آنها از مجموعه حمل و نقل عمومی آسانتر و در عین حال سریعتر می شود،گفت: یکپارچه شدن سیستم حمل و نقل عمومی، به گونه ای است که مجموعه سه مدل سیستم حمل و نقل عمومی در یک شبکه زنجیره وار، به هم پیوسته و هدفمند، کل سطح شهر تهران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه از این پس، هر شهروند در هر منطقه از تهران که بخواهد از سرویس حمل و نقل عمومی استفاده کند با یک شبکه سه لایه مواجه می شود که بر اساس این مدل سه سطحی، مسافر از خطوط تغذیه کننده ابتدایی حمل و نقل عمومی به ناوگان اتوبوسرانی و سپس به مدل های اصلی یعنی سامانه اتوبوسهای تندرو و شبکه مترو سوق داده می شود.

تشکری هاشمی اضافه کرد: سیستم یکپارچه، مشخصاتی مانند مدیریت زمان تردد، همپوشانی یک سرویس با سرویس دیگر، یکپارچگی پرداخت هزینه سفر و جزییاتی از این دست را شامل می شود.

وی افزود: نکته مهم استفاده از این شیوه، مدیریت هدفمند طول سفر، زمان سفر و نقاط تبادل سفر است و با اجرای این سیستم دیگر منطقه ای در تهران وجود نخواهد داشت که شهروندان در آن منطقه نتوانند خود را از طریق شبکه به هم پیوسته حمل و نقل عمومی به مقصد برسانند، ضمن آن که هم در زمان سفر و هم در هزینه سفر صرفه جویی قابل توجهی صورت می پذیرد.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: ویژگی این سیستم یکپارچگی آن است چرا که مدیریت یکپارچه، هم بهره برداری و هم نظارت بر حمل و نقل عمومی را به حداکثر کارآیی می رساند و سبب آسایش و رفاه بیشتر استفاده کنندگان از سیستم می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این شیوه، جزییات بسیاری از جهت مکان یآبی پایانه های شهری و نقاط تبادل سفر نیز بر اساس سیستم یکپارچه سه لایه طراحی شده است.

تشکری هاشمی اضافه کرد: مطالعات این سیستم تکمیل شده و مراحل اجرایی آن در سطح شهر آغاز شده و به دلیل پشتوانه بالای کارشناسی و علمی این شیوه و در نظر گرفتن احتمالات و گزینه های مختلف در مدل های ترافیکی، به نظر می رسد کارآیی سرویس های حمل و نقل عمومی با اجرایی شدن این مدل به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

وی گفت: این مطالعات با هدف استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها با کارآیی بهینه و تامین نیازهای شهروندان صورت پذیرفته و به گونه ای طراحی شده که با افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی، مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این سیستم به مردم این اطمینان خاطر را می دهد که از سیستمی استفاده می کنند که با توجه به زمان بندی هماهنگ بین بخش های مختلف آن می توانند در کم ترین زمان ممکن خود را به مقصد مورد نظرشان برسانند.

 

    نظرات