کنترل بازار با مسکن مهر تهران

کنترل بازار با مسکن مهر تهران

www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور گفت: در مسکن مهر شهر تهران، زمین‌های دولتی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا با تولید انبوه این نوع از مسکن، بازار مسکن تحت کنترل قرار گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در گفتگو با مهر در خصوص ساخت مسکن روستایی، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی به اتمام رسیده و ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور آغاز می شود.

وی بابیان اینکه تولید مسکن در کشور از نوع شهری و روستایی موجب تقویت تولید ملی و حمایت از ۱۶۰ رشته صنعتی مرتبط با صنعت ساختمان می شود، گفت: تاکنون زمین و تسهیلات لازم در اختیار سازنده ها قرار گرفته است تا با حمایت از تولید، ساخت و ساز در کشور رونق بیشتری پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی به ساخت مسکن در داخل شهر تهران و کلانشرها از سوی دولت اشاره کرد و گفت: مسکن روستایی و مسکن مهر برای اقشار با آورده کمتر ساخته می شود ضمن آنکه برای مسکن مهر در کلان شهرها و تهران آورده متقاضیان بیشتر است.

وی بابیان اینکه عمده برنامه ما در سال ۹۱ ساخت مسکن مهر در کلان شهرها است، افزود: در مسکن مهر شهر تهران، زمین های دولتی در اختیار سازندگان قرار می گیرد تا با تولید انبوه این نوع از مسکن مهر توسط دولت، بازار مسکن تنظیم شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص شرایط متقاضیان، بیان کرد: متقاضیان باید واجد شرایط بوده و قبلا خانه و زمین از دولت نگرفته باشند به این معنا که اگر درآمد کمی دارند می توانند به مسکن مهر شهرهای جدید بروند و اگر باید در داخل شهرهای بزرگ مسکن تهیه کنند قطعا آورده آنها بالا خواهد بود.

 

    نظرات