جزئیات افزایش حق بیمه ۹۱/ کارگران: ۴ هزار تومان، کارفرمایان: ۱۳۶۰۰

جزئیات افزایش حق بیمه ۹۱/ کارگران: ۴ هزار تومان، کارفرمایان: ۱۳۶۰۰

www.bananews.irعضو شورای‌عالی کار و نماینده کارفرمایان کشور با اعلام اینکه به نسبت افزایش حداقل دستمزد سال ۹۱ مشمولان قانون کار پرداختی حق بیمه کارگر و کارفرما نیز بیشتر شده است، مبلغ کل افزایش حق بیمه امسال را ۱۷۸۲۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید حمزه درواری در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت پرداخت حق بیمه امسال کارگران و کارفرمایان مشمول قانون کار گفت: هر ساله با افزایش حداقل دستمزد کارگران میزان سهم بیمه هر دو گروه افزایش می‌یابد.

عضو شورای کار و نماینده کارفرمایان کشور تاکید کرد: بر مبنای ۳۸۹۷۰۰ تومان حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال جاری ۲۳ درصد حق بیمه که ۳ درصد آن مربوط به بیمه بیکاری است و ۷ درصد دیگر که مجموعاً ۳۰ درصد حداقل دستمزد خواهد بود باید از سوی کارفرمایان و کارگران بابت حق بیمه پرداخت شود.

این مقام مسئول کارفرمایی با اعلام اینکه در مجموع ۱۷۸۲۰ تومان در سال جاری به حق بیمه پرداختی سهم کارگر و کارفرما افزوده شده است، سهم ۲۳ درصد کارفرمایان را ۱۳۶۶۲ تومان و سهم ۷ درصد کارگران نیز ۴۱۵۸ تومان اعلام کرد.

درواری با تاکید بر اینکه این موضوع برای آن دسته از مشمولان قانون کاری که حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را دریافت می‌کنند صدق می‌کند، گفت: سایر گروه‌های شغلی و افرادی که مشمول قانون کار هستند اما از حداقل دستمزدهای بالاتری برخوردار باشند به همان نسبت حق بیمه بیشتری از سوی تامین اجتماعی دریافت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کانون عالی کارفرمایان ایران خاطرنشان کرد: در سال گذشته با حداقل دستمزد ۳۳۰۳۰۰ تومانی مجموعاً ۹۹۰۹۰ تومان حق بیمه از سوی کارگر و کارفرما پرداخت می‌شد که از این میزان ۷۵۹۶۹ تومان سهم کارفرما و ۲۳۱۲۱ تومان نیز سهم کارگر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق حداقل دستمزد ۳۸۹۷۰۰ تومانی مصوب شورای عالی کار برای سال ۹۱ مجموعاً ۱۱۶۹۱۰ از سوی کارگر و کارفرما به اضافه سهم ۳ درصد بیمه بیکاری باید تامین و پرداخت شود، اظهار داشت: از این میزان ۸۹۶۳۱ تومان سهم کارفرما خواهد بود که نسبت به سال گذشته ۱۳۶۶۲ تومان به ازای حق بیمه هر کارگر حداقل بگیر افزایش خواهد داشت.

این مقام مسئول کارفرمایی همچنین سهم امسال حق بیمه کارگران حداقل بگیر را ۲۷۲۷۹ تومان اعلام کرد و گفت: نسبت به ۲۳۱۲۱ تومان سال گذشته هر کارگر ۴۱۵۸ تومان افزایش حق بیمه خواهد داشت که از سوی کارفرمایان کسر و به حساب شعب بیمه واریز می‌شود.

 

 

    نظرات