ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی قم؛ پروژه‌ای اولویت دار یا زمان بر !

ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی قم؛ پروژه‌ای اولویت دار یا زمان بر !

www.BanaNews.irوعده ساخت بیمارستان تامین اجتماعی قم داستان دنباله داری است که از سال ۸۶ آغاز شده و از آن زمان تاکنون با گرفتار آمدن در هزارتوی مشکلاتی از جمله عدم احداث راه دسترسی مناسب و تامین زیرساخت ها هنوز محقق نشده و جز با عنایت و توجه بیشتر مسئولان استان برطرف نخواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کلنگ بیمارستان تامین اجتماعی قم طبق قانون الزام سازمان تامین اجتماعی به منظور تامین مراکزی جهت ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان استان و با پیگیری استانداری و حمایت هایی از سوی کانون کارگری و بازنشستگی و مرکز خدمات حوزه های علمیه قم در سال ۸۶ به زمین زده شد.

ساخت این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی کشور در قم بارها از سوی مسئولان مربوطه به عنوان اولویت تامین اجتماعی قم مطرح شده است اما از طرفی به نظر می رسد که وجود مشکلات بسیار در روند ساخت آن باعث شده تا این بیمارستان از پروژه ای اولویت دار به پروژه ای زمان بر تبدیل شود.

ساخت این بیمارستان تخصصی در مساحت ۱۳ هکتار با سطح اشغال پنج هزار و زیربنای ۲۲ هزار متر مربع با در نظر گرفتن امکاناتی از جمله ۹ اتاق عمل با امکان عمل قلب باز، بخش بستری، مراقبت های ویژه جراحی، نوزادان، زنان و زایمان، اورژانس، مراقبت‌های ویژه وی ای پی، سی سی یو، آی سی یو، سی تی اسکن، آنژیوگرافی، بازتوانی قلب و .... بدون شک مرکزی قابل اتکا در بخش درمان به خصوص برای بیش از نیم میلیون بیمه شده تامین اجتماعی استان قم و حتی استان های همجوار خواهد بود.

قم به لحاظ داشتن مراکز درمانی تامین اجتماعی دچار محرومیت است

در حال حاضر سهم استان قم از میان بیش از ۷۵ بیمارستان و ۲۷۰ مرکز درمانی و پلی کلینیک تأمین اجتماعی در کشور تنها سه مرکز شامل دو مرکز پلی کلینیک بوعلی و ۲۲ بهمن و مرکز دی کلینیک دکتر غرضی می‌باشد و که از این حیث واقعا دچار محرومیت است.

تاکنون در خصوص مشکلات و دلایل به تعویق افتادن مراحل ساخت این بیمارستان علل مختلفی از سوی مسئولان تامین اجتماعی قم مطرح شده، اما در آخرین اظهارنظر مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم قرار است این مرکز درمانی در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد که تحقق این وعده تنها در گرو حل مشکلاتی است که طی چند سال گذشته هم چنان به قوت خود باقی مانده است.

بر پایه این گزارش، اخیرا جلسه ای با حضور دکتر محمد تقی لنکرانی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان و محمد دلبری، شهردار قم به منظور تعامل برای رفع مشکلات شهری پروژه بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا(ع) قم برگزار شد که در آن، مسائل و مشکلات این پروژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت.

۶۰۰ هزار بیمه شده چشم انتظار ساخت بیمارستان امام رضا(ع)

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم در این جلسه با اشاره به زمان اتمام این پروژه گفت: این انتظار برای حدود ۶۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی قم در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

دکتر محمدتقی موحدی لنکرانی در خصوص برخی مسائل و مشکلات در خصوص این پروژه، یادآور شد: با راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی قم روزانه شاهد نیاز بیش از ۲ هزار و پانصد نفر بیمه شده برای تردد به محل این بیمارستان خواهیم بود.

ضرورت آماده سازی راه دسترسی به بیمارستان تامین اجتماعی قم

وی با اشاره به محل احداث این بیمارستان در کیلومتر چهار جاده قم به اراک، اظهار داشت: برای حل مشکل تردد به این مکان لازم است تا راه دسترسی به آن، از سمت بلوار غدیر آماده سازی و احداث و زمینه رفت و آمد مناسب شهروندان فراهم شود.

کارخانه های اطراف بیمارستان امام رضا(ع) باید منتقل شوند

مدیر درمان تامین اجتماعی قم افزود: همچنین انتقال کارخانه های اطراف بیمارستان به عنوان تولید کننده آلاینده‌های محیطی از نکات مورد اهمیت و ضروری در استان است که باید برای آن فکر شود.

شهردار قم نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: نبود مدیریت شهری واحد و در نظر نگرفتن همه جوانب در راه اندازی پروژه ها از نواقص موجود در شهر قم است.

محمد دلبری با تاکید بر این که عزم شهرداری بر تعامل و رفع مشکلات براساس توان فنی و مالی برای خدمت رسانی به شهروندان است، یادآور شد: همچنین همه سازمان ها و نهادهای استان باید برای ایجاد شهری آباد تلاش کنند و در این راستا به تعهدات خود عمل کنند.

 

 

    نظرات