سهمیه مسکن مهر سال ۹۱ به ۷۰ هزار واحد افزایش یافت

سهمیه مسکن مهر سال ۹۱ به ۷۰ هزار واحد افزایش یافت

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد ساخت ۷۰ هزار مسکن مهر با هزینه هر متر ۳۳۰ هزار تومان خبرداد و گفت: سهمیه مسکن مهر در شهرهای جدید در سال ۹۱ از ۵۰ هزار واحد مسکونی به ۷۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد هادی رستمیان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا قرارداد ساخت مسکن مهر سال ۹۱ با انبوه‌سازان به امضا رسید افزود: قرارداد ساخت مسکن مهر سال ۹۱ با انبوه‌سازان برای هر متر ۳۳۰ هزار تومان با مشخصات جدید و با نصب آسانسور به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: قرار بود برای سال ۹۱ در شهرهای جدید ۵۰ هزار واحد مسکونی احداث شود که این سقف با افزایش ۲۰ هزار واحد مسکونی به ۷۰ هزار واحد مسکونی رسید.

رستیمان در پاسخ به این سؤال که انبوه‌سازان مبلغ ۴۵۰ هزار تومان را برای ادامه همکاری در پروژه مسکن مهر پیشنهاد کرده بودند، چطور شد ۳۳۰ هزار تومان پذیرفتند، اظهار داشت: قراردادی که با انبوه سازان به امضا رسیده است با نصب آسانسور ۳۳۰ هزار تومان است اما حتی برخی از انبوه‌سازان به مبلغ ۳۲۰ هزار تومان بدون نصب آسانسور هم راضی بودند.

*ارائه شکایت‌های متقاضیان مسکن مهر از تعاونی‌ها به وزارت تعاون

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سؤال که آیا قصد ندارید تعاونی‌های متخلف در پروژه مسکن مهر را معرفی کنید،گفت: تخلفات تعاونی‌های مسکن مهر باید توسط وزارت تعاون پیگیری شود، بنابراین متقاضی معترض در پروژه مسکن مهر می‌تواند شکایت خود از تعاونی‌های متخلف در این پروژه را به اداره‌های کل تعاون ارائه کند.

*۳۰۰۰مسکن مهر در شهرهای جدید سند ندارد

رستمیان در خصوص اینکه چه تعداد واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید سنددار هستند،گفت: از ۱۱ هزار مسکن افتتاح شده در شهرهای جدید که متقاضیان در آن سکونت کرده‌اند حدود ۳هزار مسکن دارای سند و دفترچه اقساطی نیستند.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد کل کشور فرآیند اعطای سند‌ این واحد‌ها را برعهده دارد و علی‌رغم بالا‌بودن حجم کار ،اعطای سند در حال انجام است و متقاضی با دفترچه فروش و اقساط می‌تواند سند بگیرد.

 

    نظرات