بیش از ۹۵/ ۵ درصد از آب تهران استاندارد است و مشکلی ندارد

بیش از ۹۵/ ۵ درصد از آب تهران استاندارد است و مشکلی ندارد

http://www.bananews.irمعاون عمرانی استاندار تهران گفت: با اجرای طرح قمر بنی هاشم(ع) و ایجاد رینگ واحد، آب چاه‌ها با آبهای سطحی تهران مختلط شده و کیفیت آب در همه مناطق یکسان خواهد شده و می‌توان گفت که کیفیت آب برخی از مناطق تهران در حد آب معدنی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وجود نیترات در آب تهران اظهار کرد: بیش از ۹۵/ ۵ درصد از آب تهران استاندارد است و مشکلی ندارد و تنها ۴/ ۵ درصد آب تهران در نقاط مختلف دارای نیترات است البته از نظر مراکز پزشکی وجود نیترات تا ۱۰۰ میلی لیتر اشکالی ندارد و برخی مراکز تحقیقاتی وجود نیترات را تا ۵۰ اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح قمر بنی هاشم(ع) و ایجاد رینگ واحد، آب چاهها با آبهای سطحی تهران مختلط شده و کیفیت آب در همه مناطق یکسان خواهد شد و حتی کیفیت آب برخی از مناطق تهران در حد آب معدنی است.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: اجرای طرح بزرگ قمر بنی هاشم(ع) از نظر پدافند غیرعامل و خطرات احتمالی طبیعی تامین آب تهران را بیمه می‌کند که اجرای آن نیازمند حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است و عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته آغاز شده است.

وی درباره انتقال خط لوله جدید آب از کرج، طالقان و ارتفاعات جاده سه هزار به تهران نیز گفت: هفته گذشته ۳۰ کیلومتر از تونل انتقال آب سد کرج به تهران افتتاح شد و ابتدای سال ۹۲ تصفیه خانه آب کرج ـ تهران تکمیل می‌شود.

به گفته محمودی همچنین خط لوله دیگری نیز از طالقان به تهران در دستور کار قرار دارد که با هدف پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی شده است و انتقال آب از ارتفاعات سه هزار شمال نیز یکی دیگر از طرحهای انتقال آب به تهران است که با اجرای آن نیاز استانهای قزوین، مازندران، البرز و تهران مرتفع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: در حال حاضر مطالعات اولیه برای انتقال آب از ارتفاعات سه هزار شمال انجام و به تصویب قطعی رسیده و بزودی با همکاری وزارت نیرو فاز اولیه آن اجرا می شود و می‌توان گفت این طرح تضمین آب تهران است.

وی با بیان اینکه ورودی و خروجی چاه‌های با نیترات بالا بسته شده است، گفت: تمام آبهایی که به دست شهروندان می‌رسد از مراحل تصیفه و ذخیره‌سازی عبور می‌کند، لذا هیچگونه جای نگرانی درباره اتفاقاتی که در سدها رخ می‌دهد وجود ندارد و لازم است شهروندان بدانند که آب سالم، بهداشتی و استاندارد به دستشان می‌رسد.

 

    نظرات