رشد سرمایه‌گذاری در منطقه‌آزاد انزلی

رشد سرمایه‌گذاری در منطقه‌آزاد انزلی

http://www.bananews.ir/مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اعلام خبر رشد تعداد شرکت های ثبت شده طی ۱۲ ماه سال گذشته به ۴۴۴ شرکت، حجم سرمایه ثبتی در این منطقه را حدود یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به گفته علیرضا بهمنی؛ در سال ۸۴ (اولین سال فعالیت) تعداد شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد انزلی ۱۲ شرکت با حجم سرمایه‌ای در حدود ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بوده که رشد چشمگیر تعداد و حجم سرمایه شرکت‌های ثبتی بیانگر تلاش موفق منطقه برای توسعه مزیت‌ها، افزایش ظرفیت‌های قانونی و مدیریتی جذب سرمایه‌گذار است.

وی بیشترین میزان مالکیت و تابعیت شرکت‌های ثبتی را ایرانی اعلام کرد و گفت‌: تعداد شرکت‌های ثبت شده از سوی سهام داران یا مالکان ایرانی تا پایان سال ۹۰، به ۳۳۳ شرکت افزایش یافته، این در حالی است که در سال ۸۴ تعداد شرکت‌های ایرانی ۱۰ شرکت بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: ۴۳ شرکت خارجی در این منطقه از سال ۸۴ تا پایان سال ۹۰ ثبت شده که صاحبان و سرمایه‌گذاران این شرکت‌ها دارای تابعیت کشورهای سوئد، انگلستان، روسیه، ترکمنستان، پاکستان، چین، کره‌جنوبی، آلمان، هند و آذربایجان بوده و میزان مشارکت و مالکیت سرمایه‌گذاران خارجی نیز از ۳۳ الی ۱۰۰ درصد است.

بهمنی شعب ایرانی شرکت‌های خارجی تا پایان سال گذشته را ۵۳ و شعب خارجی شرکت‌های بین‌المللی ثبت شده در واحد ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی معنوی را ۸ شرکت عنوان کرد و گفت: تاکنون ۷ موسسه به عنوان موسسه غیرتجاری در این منطقه ثبت شده است.

وی گفت: از تعداد ۴۴۴ شرکت ثبت شده در این منطقه ۲۲۱ شرکت در حوزه بازرگانی، ۱۰۱ شرکت در زمینه صنعتی،۱۱۲ شرکت در حوزه خدماتی، ۱۵شرکت در بخش عمرانی و ۲ شرکت درحوزه گردشگری فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

 

 

    نظرات