تخصیص هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بهسازی واحدهای مسکونی

تخصیص هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بهسازی واحدهای مسکونی

http://www.bananews.ir/معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بهسازی واحد مسکونی به روستاییان اختصاص داده شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هادی درفشی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، به تشریح اقدامات انجام گرفته برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی پرداخت و با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه باید سالانه ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور مقاوم‌سازی شود، افزود: امسال به منظور مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی از شروع مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی خبر داد و تصریح کرد: امسال یک میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی کشور به بهره برداری خواهد رسید.

درفشی اظهار کرد: ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهسازی به روستاییان تخصیص داده شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم، دولت تعهد ظرفیت دو میلیونی را نیز محقق کند.

به گفته وی، ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز است به طوری که حوادث طبیعی در این کشور تاکنون خسارت‌های سنگینی را به بار آورده است بنابراین مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن روستایی باید در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن قرار بگیرد.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌‎های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آموزش ۱۲ هزار نیروی فنی و مهندسی خبر داد و با اشاره به بهبود وضعیت فضای روستایی، خاطرنشان کرد: چنانچه ۱۲ هزار نیروی توانمند در عرصه بهسازی فضای روستایی از آموزش‌های مطلوبی بهره‌مند شوند، به طور قطع در بهسازی و نوسازی مناطق روستایی سطح کشور موثر واقع خواهند شد.

درفشی، همچنین به کلنگ‌زنی فاز دوم کارخانه سیمان شهرکرد اشاره کرد و افزود: فاز دوم کارخانه سیمان شهرکرد از پیشرفت مطلوبی برخوردار است به طوری که پیش‌بینی می‌شود سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

در این مراسم از زحمات سام انصاری تجلیل و غلامرضا کشاورز به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

 

    نظرات