نوسازی ۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی در خوزستان

نوسازی ۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی در خوزستان

http://www.bananews.ir/مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: هم‌اکنون حدود ۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی استان در حال نوسازی و مقاوم‌سازی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد شهیدزاده افزود: از آغاز طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴ عملیات مقاوم‌سازی و نوسازی ۶۵ هزار واحد مسکونی شروع شد که تاکنون ۳۹ هزار واحد آن به اتمام رسیده و ۲۶ هزار واحد مسکونی نیز مراحل تکمیلی را می‌گذرانند. وی گفت: سهمیه امسال مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستاهای خوزستان هشت هزار و ۵۰۰ واحد تعیین شده که به زودی مراحل اجرایی این واحدها با پرداخت تسهیلات بانکی یارانه دار دولتی شروع می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: امسال سقف تسهیلات بانکی برای ساخت و مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی روستایی از ۱۰۰میلیون ریال به ۱۲۵میلیون ریال افزایش یافته است. شهیدزاده افزود: این تسهیلات بانکی با کارمزد چهار تا پنج درصد با معرفی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود و مابه‌التفاوت (یارانه) سود آن را دولت پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: بخشی از هزینه نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از محل آورده متقاضیان تامین می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: پارسال در چند مرحله مبلغ ۷۸۰ میلیارد ریال برای بهسازی روستاهای استان اختصاص یافت که این اعتبار باید تا پایان سال مالی ۱۳۹۰ (پایان تیرماه ۱۳۹۱) جذب شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود: پارسال در ۶۰۰روستای استان طرح‌هادی روستایی اجرا یا تکمیل شد که این اقدام، نقش تاثیرگذاری در تثبیت جمعیت روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش سطح تولیدات روستایی داشته است.

شهیدزاده پیش‌بینی کرد امسال اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های بهسازی روستایی استان از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یابد.

 

 

    نظرات