چند هواپیما به دلیل نبود قطعات بدون استفاده مانده‌اند

چند هواپیما به دلیل نبود قطعات بدون استفاده مانده‌اند

http://www.bananews.ir/رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی از بدون استفاده ماندن چند هواپیما به دلیل مشکل تامین ارز با نرخ دولتی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: درحال حاضر تامین ارز مهمترین مشکل شرکت‌های هواپیمایی است.

وی با بیان این‌که اختلاف قیمت ارز دولتی با بازار آزاد ۳۰ درصد است، خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی برای تامین ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی از دولت درخواست مساعدت‌های لازم را داشته است. کمک‌هایی نیز انجام شده است اما کافی نیست.

موسوی با اعلام آن‌که ارزهای با نرخ دولتی که به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص می‌یابد به موقع و به اندازه کافی نیست، ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی برای پرداخت هزینه‌های خود همچون جایگزینی قطعات فرسوده و نیز عوارض و دیگر امور نمی‌توان زمان خاصی را اعلام کنند که طبق آن ارز دولتی بگیرند. پرداخت‌های ارز با نرخ دولتی نیز در زمان‌های مورد نیاز شرکت‌ها صورت نگیرد.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور همچنین اظهار کرد: به دلیل کمبود ارز تاکنون تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در خرید و تامین قطعات مورد نیاز برای هواپیماها دچار مشکل شده‌اند که در نتیجه آن چند هواپیما بدون استفاده مانده و پرواز نکرده‌اند.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسوولان دولتی به تخصیص ارز مورد نیاز به شرکت‌های هواپیمایی شده در روزهایی این اتفاق می‌افتد که به تعطیلات تابستانی و اوج تقاضا برای سفرهای داخلی و خارجی نزدیک می‌شویم و هموطنان ما توقع دارند شرکت‌های هواپیمایی با تمام امکانات به آن‌ها سرویس دهند.

 

    نظرات