۱۵ سد در لرستان در حال ساخت است

۱۵ سد در لرستان در حال ساخت است

http://www.bananews.ir/معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: ۱۵ سد در سطح استان لرستان در دست اقدام و ساخت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی هادی چگنی ظهر امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی لرستان گفت: با احداث و راه‌اندازی این سدها تحول عظیمی در زمینه آبی کردن اراضی لرستان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد سد هفت مورد بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سه سد در قانون بودجه ۹۱ از جمله سدهای زیبا محمد خرم‌آباد، عالی محمود الیگودرز و شهید بروجردی شهر بروجرد لحاظ شده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: یکی از اهداف مدیریت ارشد استان لرستان تبدیل اراضی دیم به آبی است، در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان، ۲۰۰ هزار هکتار آبی و ۶۰۰ هزار هکتار آن دیم است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: در حال حاضر ۱۵ سد در استان لرستان در دست اقدام است که هفت سد از این تعداد، بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود که با احداث این سه سد بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار از ارضی دیم استان آبی شود.

چگنی در ادامه با بیان اینکه متوسط درآمد سرانه بخش کشاورزی در لرستان ۱۹ میلیون ریال است، گفت: متوسط درآمد سرانه کشوری ۴۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: استان لرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در بخش‌های مختلف به ویژه در تولید حبوبات، انجیر سیاه و تراکم تولید دام در واحد سطح کشور است که در این زمینه‌ها حائز رتبه نخست است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: استان همچنین در تولید ماهیان سرد آبی در بین استان‌های غیر ساحلی رتبه نخست را دارد.

 

    نظرات