اجرای حکم بزرگ‌ترین پرونده زمین‌خواری تهران

اجرای حکم بزرگ‌ترین پرونده زمین‌خواری تهران

http://www.bananews.ir/حکم پرونده بزرگ‌ترین زمین‌خواری تهران با مساحت ۱۲۰۰ هکتار درمنطقه بومهن و پردیس، روز گذشته با حضور مرتضی تورک ـ معاون دادستان تهران و رییس دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و ماموران پلیس امنیت عمومی فاتب، اجرا شد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بر اساس اطلاعیه دبیرخانه شورای حفط حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران، این پرونده یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پرونده‌های زمین‌خواری سال‌های گذشته در استان تهران بوده است که از سال ۸۶ تا کنون در شورای حفظ حقوق بیت‌المال و دادسرای تهران مطرح بوده و در نهایت روز گذشته، حکم این زمین‌خواری بزرگ اجرا و از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف بعمل آمد.

همچنین در راستای اجرای این حکم، کلیه ساخت و سازها و بناهای موجود در محل، تخریب و اراضی تحویل نمایندگان وزارت راه و شهرسازی شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، زمین‌خوار این پرونده با حکم قضایی به تحمل دو سال حبس تعزیری به اتهام تصرف عدوانی ۱۲ میلیون متر مربع از اراضی ملی و رفع تصرف و قلع و قمع بنا و مستحدثات و اعاده وضع به حال سابق محکوم شد و با اجرای حکم ۱۲۰۰ هکتار از اراضی به بیت‌المال بازگردانده شد.

این در حالی است که پیچیدگی‌های خاص این پرونده در ابتدا رسیدگی قضایی آن را با مشکلاتی مواجه کرده بود به طوریکه در مرحله تجدیدنظر، مساحت موضوع حکم از ۱۲۰۰ هکتار به ۵۶۰ هکتار کاهش یافته بود اما پیگیری‌های صورت گرفته از طریق شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیگیری و نظارت در معاونت نظارت و پیگیری قوه قضاییه و پذیرش اعمال ماده ۱۸ قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه عمومی و انقلاب موجب شد که از تمام ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف به عمل آید و اراضی ملی تحویل نمایندگان دولت شود.

 

    نظرات