انتشار ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت صنعت آب و برق در سال ۹۱

انتشار ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت صنعت آب و برق در سال ۹۱

http://www.bananews.ir/در ادامه عملیات انتشار اوراق مشارکت سال ۹۰، مرحله دوم فروش این اوراق از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان ۱۶ هزار میلیارد ریال عرضه شده و تا پایان سال به ۲۵۰ هزار میلیارد رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) انتشار ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت صنعت آب و برق در سال جاری درحالی نهایی شده است که صنعت آب و برق با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های قانون بودجه ۹۱ ظرفیت‌های خوبی را برای جذب سرمایه پیش بینی کرده است.

براساس برآوردهای انجام شده، تعداد ۵۵ بند از قانون بودجه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با صنعت آب و برق سرو کار دارد که تعدادی از این بندها از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

این درحالی است که در سال گذشته حدود ۵۲ هزار میلیارد ریال برای صنعت آب و برق و فاضلاب در نظر گرفته شده بود ضمن آنکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از ظرفیت‌های پیش بینی شده در این قانون بهره مند شده‌اند و بیش از ۶۶ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های شرکت‌های زیر مجموعه به شبکه بانکی کشور تسویه شده است.

علاوه بر این در قانون بودجه سال جاری انتشار ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی پیش‌بینی شده است که امکان انتشار ۱۵۰ هزار میلیارد ریال آن با تضمین شرکت‌ها و ۵۰ هزار میلیارد ریال با تضمین دولت بر اجرای طرح های عمرانی وجود دارد که وزارت نیرو برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استفاده حداکثری از این منابع به عمل آورده است.

به گفته مسئولان وزارت نیرو، در ادامه عملیات انتشار اوراق مشارکت سال ۹۰ نیز مرحله دوم این اوراق از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان ۱۶ هزار میلیارد ریال عرضه شده که با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

این درحالی است که امسال در کنار اوراق مشارکت وزارت نیرو، اوراق صکوک اجاره و اوراق استصناع و دیگر اوراق قابل فروش در بازار سرمایه، می‌تواند به عنوان مکملی در کنار اوراق مشارکت قرار گیرد که ظرفیت قابل توجهی خواهد بود.

 

    نظرات