ستاد مدیریت سد مخزنی زاینده‌رود تشکیل شد

ستاد مدیریت سد مخزنی زاینده‌رود تشکیل شد

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو تاکید کرد: توسعه همیشگی ما به مردم صرفه‌جویی در مصرف آب در فصل گرم است، این کار می‌تواند به استفاده بهتر از منابع آبی کشور کمک کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزیر نیرو درباره وضعیت آب در کشور گفت: وضعیت آب مناسب است تنها شاهد خشکسالی در اصفهان و زاینده‌رود هستیم که علت آن هم کاهش ۳۳ درصدی بارش در سرچشمه‌های زاینده‌رود است و برای این مساله و مدیریت سد مخزنی زاینده‌رود دولت ستادی تشکیل داد که به ریاست آقای رحیمی این مساله مدیریت شود.

نامجو درباره مشکلی که در آبگیری سد گتوند ایجاد شده است، گفت: ما در آبگیری سدها همواره با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم و وزارت نیرو در تخلیه کردن منطقه‌ای که زیر آب می‌رود با مشکل مواجه بوده است. برخی از اهالی روستاهایی که زیر آب می‌روند با وجود اینکه پولشان را می‌گیرند باز هم تمایلی به خروج از منطقه ندارند، برخی هم بر سر مبلغ به توافق نمی‌رسند و به هر حال ما همواره با مشکلاتی در این زمینه مواجه بوده‌ایم در سطح گسل هم همین مساله وجود دارد و البته وزارت نیرو تلاش می‌کند از راههایی استفاده کند تا بتواند آبگیری سدها را هر چه سریعتر آغاز کند. از مردم می‌خواهیم که در این زمینه‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند تا برنامه‌های وزارت نیرو نیز پیش برود.

 

    نظرات