زمین‌شناس برجسته کشور به دیار باقی شتافت

زمین‌شناس برجسته کشور به دیار باقی شتافت

http://www.bananews.ir/دکتر عبدالمجید یعقوب پور از استادان برجسته زمین شناسی کشور، عصر روز دوشنبه ۲۲ خردادماه به دیار باقی شتافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) زنده یادعبدالمجید یعقوب پور در سال ۱۳۲۰ در بروجرد به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه تربیت معلم در رشته آموزش زمین‌شناسى فارغ‌التحصیل شد.

وی به مدت پنج سال در آموزش و پرورش به انتقال تجربیات خود به دانش‌آموزان پرداخت و مدتی هم به عنوان مربى گروه زمین‌شناسى دانشسراى عالى سابق (دانشگاه خوارزمی امروز) به خدمت مشغول بود تا اینکه در سال ۱۳۵۳ براى ادامه تحصیل به آمریکا عزیمت کرد و در سال ۱۳۵۸ موفق به اخذ درجه دکترى در رشته زمین‌شناسى اقتصادى شد.

دکتر یعقوب‌پور علیرغم پیشنهادهای مکرر جهت ادامه تحقیقات و اقامت دائم در آمریکا از طرف کارشناسان و رئیس سازمان زمین‌شناسى ایالتى محل تحصیل خود، به دلیل علاقه‌اى که به ایران داشت، به وطن بازگشت.

وی علاوه بر تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی، سابقه همکاری با شوراى برنامه‌ریزى زمین‌شناسى و علوم پایه، مرکز نشر دانشگاهى، شوراى عالى وزارت معادن و هم چنین سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات معدنى کشور را داشته‌ است.

از مرحوم یعقوب پور، کتاب‌ها و مقالات زیادی در داخل و خارج از کشور انتشار یافته است.

مراسم ختم آن مرحوم، روز پنج‌شنبه ۲۵ خردادماه، از ساعت ۱۳٫۳۰ تا ۱۵٫۳۰ در مسجد‌الرضا (ع) واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر برگزار می‌شود.

 

 

    نظرات