رکوردزنی میلگرد در محدوده ۱۴۳۰ تومان

رکوردزنی میلگرد در محدوده ۱۴۳۰ تومان

http://www.bananews.ir/نوسان نرخ ارز در روز گذشته تقاضای آهن آلات را در بازار آزاد و بورس تشدید کرد. به نظر فعالان بازار با در نظر گرفتن این موضوع که نوسان نرخ ارز در قیمت محصولات وارداتی به خصوص شمش تاثیر زیادی می‌گذارد، در نتیجه با هر تغییری در قیمت دلار، تقاضا نیز در بازار افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از سوی دیگر عدم کنترل قیمت‌ها در بورس نیز انگیزه‌ای شده تا خریداران بیشتری وارد رینگ فولاد شوند. در بازار آزاد هم فروشنده‌ها احتیاط زیادی می‌کنند و قدرت چانه‌زنی بیشتری در مقابل خریداران پیدا کرده‌اند، به خصوص که موجودی انبارها در حد پایینی قرار دارد و فرآیند واردات محصولات فولادی و ترخیص آنها همچنان با بوروکراسی‌های اداری زیادی رو‌به‌رو است. به گفته تجار تعداد پیشنهادهای مربوط به فروش کالا از تعداد خریدها کمتر است، اما در عین حال نگرانی زیادی در بازار وجود دارد که این روند افزایشی در بازار ادامه پیدا کند و عواقب بدی در بازار داشته باشد.

به نظر برخی از تجار با در نظر گرفتن بودجه سال جدید و نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت‌ها دور از ذهن نبود اما تاثیرات روانی بر بازار باعث شده این روند زودتر از زمان انتظار شروع شود.در حال حاضر نگرانی اصلی موجود در بازار افزایش بیش از حد قیمت شمش است؛ چرا که اگرچه ممکن است تعدادی از واحدهای بخش خصوصی به هر طریق توان تامین شمش خود را داشته باشند، اما قاعدتا تعداد زیادی نیز در تامین آن با مشکل مواجه خواهند شد، کما اینکه در حال حاضر نیز بخش خصوصی پایین‌تر از ظرفیت تولید خود کار می‌کند. البته اگرچه گفته می‌شود خریدهای پروژه‌ای هم در بازار زیاد‌تر شده و بعضی از این خریدها زودتر از موعد وارد بازار شده، اما تاثیر روانی ارز اصلی‌ترین دلیل روند رو به رشد قیمت‌ها بوده است. از این رو دیروز در بازار آزاد دوباره قیمت میلگرد افزایش پیدا کرد و در بازار تهران مرز یک هزار و ۴۳۰ تومان را رد کرد. در بورس کالا هم سبد مخلوط میلگرد و تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان (تحویل ۳۱ مرداد) یک هزار و ۱۸۹ تومان عرضه شد که پس از رقابت یک هزار و ۲۰۲ تومان معامله شد. این رقابت در حالی انجام شد که عرضه‌کننده به دلیل بالا بودن تقاضا حجم عرضه را به ۷۵ هزار تن رساند.

تیرآهن مخلوط این شرکت (تحویل ۳۱ شهریور) در سه سبد عرضه شد که یکی از سبدها با نرخ یک هزار و ۱۵۰ تومان عرضه شد که در رقابت به یک هزار و ۲۰۰ تومان رسید. میلگرد آریا ذوب (سایز ۲۰) هم روز گذشته در بورس عرضه شد که از یک هزار و ۲۴۰ تومان به یک هزار و ۳۱۳ تومان رسید.

 

 

    نظرات