نگاه ویژه به پایتخت فرهنگی ایران، باید در همه فرایندهای شهری جاری باشد

نگاه ویژه به پایتخت فرهنگی ایران، باید در همه فرایندهای شهری جاری باشد

    نگاه ویژه به پایتخت فرهنگی ایران، باید در همه فرایندهای شهری جاری باشد

    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، شورای اسلامی را قانون‌گذار در عرصه شهر و ناظر تعریف کرد و گفت: نگاه ویژه به اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران، باید در همه فرایندهای شهری جاری باشد تا شاهد افزایش بهره‌وری در زمینه‌های مختلف باشیم.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور اظهار کرد: دشمن با تمام قوا به دنبال از بین بردن ایران اسلامی است، وظیفه ماست که با این دشمن مقابله کنیم.

    وی یکی از ابتدایی‌ترین وسایل مقابله را شناخت دشمن دانست و افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب این است که در گام نخست، دشمن را بشناسیم، حضور او را درک کنیم و ابزار تهاجم را تشخیص دهیم؛ اکنون در دوره و زمانی هستیم که دشمن با تمام امکانات و هجمه جنگ ترکیبی به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته است.

    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ابعاد جنگ ترکیبی خاطرنشان کرد: این جنگ شامل ابعاد نظامی، امنیتی، اقتصادی، دیپلماسی و سیاسی می‌شود و دشمن در این راه از ابزار رسانه بیشترین استفاده را می‌برد.

    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، جهاد را یک موضوع قرآنی تعریف کرد و گفت: جهاد شامل سه نوع جهاد اکبر، اصغر و تبیین می‌شود که در جهاد اصغر باید با تحریف‌ها و شبهه افکنی‌های دشمن مقابله کنیم اما در جهاد اکبر که بر عهده همه ما است باید با استفاده از ابزار تبیین به جنگ با دشمن برویم.

    مهروی‌پور درباره دلیل کاربرد کلمه جهاد برای این مقابله گفت: وقت‌شناسی و دقت در زمان در جهاد تبیین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا اگر به موقع تبیین انجام ندهیم شاید دچار شکست شویم همان‌گونه که تاریخ نشان می‌دهد گاهی جهادهایی مانند قیام توابین به موقع انجام نشد. وی تصریح کرد: در صورتی که به‌موقع عمل نکنیم و سختی‌های جهاد را به جان نخریم سختی‌های بیشتری را پشت سر خواهیم گذاشت.

    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تبدیل اعتراضات به اغتشاش در سال گذشته گفت: یکی از دلایل این اتفاق آن بود که خوب نتوانستیم حق را معرفی کنیم، تجربه موفقی در جهادها از جمله دوران دفاع مقدس داشتیم که مردم به میدان آمدند و هر کدام به نوبه خود از کشور دفاع کردند و امروز نیز در رویارویی با دشمن راه حل این است که همه در کنار هم به میدان بیایم.

    وی دومین مخاطب جهاد تبیین را تک‌تک افراد جامعه معرفی کرد و یادآور شد: مهم‌ترین لازمه تبیین شناخت و آگاهی نسبت به شرایط و پیدا کردن بصیرت لازم است تا به موقع تصمیم بگیریم و حق را بشناسیم.

    حجت‌الاسلام مهروی‌پور، ماه رمضان را فرصت خوبی برای تمرین حق شناسی توصیف کرد و ادامه داد: در کنار شناخت حقیقت باید حق‌خواهی کنیم در این مسیر لازم است که شبهات جوانان را بشناسیم و برای آن پاسخ داشته باشیم و این به معنای گام برداشتن در فضای جهاد تبیین است. وی با اشاره به ظرفیت مساجد، هیئت‌های مذهبی و فضای ذکر و قرائت برای انجام جهاد تبیین گفت: یکی از اقدامات شورای ششم اجرای پروژه‌های ویژه‌ای مانند قطار شهری در اصفهان است که خط اول آن تکمیل شده خط دوم در حال پیشروی است.

    رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان حلقه حفاظتی چهارم را یکی دیگر از پروژه‌های مهم معرفی کرد و افزود: این طرح به‌طور ویژه از سوی شهرداری‌های مناطق ۱۵ و چهار مورد توجه قرار دارد تا با تکمیل آن ترافیک شهر کاهش یابد.

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات