نیکزاد: مسکن مهر نرخ تورم را کاهش داد

نیکزاد: مسکن مهر نرخ تورم را کاهش داد

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی معتقد است که طرح مسکن مهر موجب کاهش نرخ تورم قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در اولین نشست تخصصی کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری آسیا و اقیانوسیه در تهران اظهار داشت: منطقه آسیا و اقیانوسیه پرجمعیت ترین و وسیع ترین منطقه دنیا با چالشهای عمده ای چون شهرنشینی شتابان و فقر رو به رشد روبرو است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، منطقه آسیا و اقیانوسیه بیش از نیمی از جمعیت جهان را در خود جای داده که این عدد شامل ۹۰۰ میلیون نفر از جمعیت فقرای جهان و ۳۰ درصد از زمین است.

نیکزاد با بیان اینکه افزایش جمعیت شهری این منطقه تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۲ برابر مقدار کنونی و به اندازه ۲٫۷ میلیارد نفر شهرنشین می رسد، گفت: حدود ۹۵ درصد رشد جمعیت منطقه در نواحی شهری اتفاق می افتد و بیش از ۷۰ درصد مردم این منطقه از دسترسی به سیستم بهداشتی دفع فاضلاب محرومند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ درصد از ساکنان این منطقه زیر خط فقر قرار دارند تصریح کرد: بخش هبیتات سازمان ملل متحد باید به صورت دقیق علت این اتفاق و ناکارآمدی سیاست‌های مدعیان را بررسی کند.

وی افزود: در اجلاس برزیل هم عنوان کردم که جنگ افروزی کشورهای مدعی حقوق بشر در منطقه علاوه بر اینکه موجب بهبود کیفیت شهرنشینی و روستایی نشده است بلکه ظلم و جفا را در منطقه بوجود آورده اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ روستایی در ایران وجود ندارد که بخواهد با وام مسکن بسازد اما تسهیلات در اختیارش قرار نگیرد، اظهار داشت: بنیاد مسکن از طریق ارائه تسهیلات به روستائیان و خدمات فنی - مهندسی روستائیان را برای ساخت مسکن مقاوم کمک می کند.

نیکزاد تصریح کرد: اقدامات وزارت راه و شهرسازی موجب کاهش نرخ تورم قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها شد و این طرح که مهمترین برنامه گروه های کم درآمد جامعه است، منجر به خانه دار شدن مردم با درآمد کم شد.

نیکزاد با اشاره به ساخت بیش از ۴ میلیون واحد مسکن مهر در کشور، تصریح کرد: همکاران بنده در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان نهاد متولی راهبری، سیاستگذاری و نظارت بر برنامه های بهسازی مناطق شهری و همچنین دبیرخانه کارگروه منطقه ای تلاش کردند با برگزاری این نشست برنامه های عملیاتی ۳ اجلاس گذشته را تکامل دهند.

 

 

    نظرات