تصویب طرح اتصال شهریار به قطار شهری

تصویب طرح اتصال شهریار به قطار شهری

http://www.bananews.ir/استاندار تهران از تصویب طرح اتصال شهرستان شهریار به خطوط قطار شهری و اتمام عملیات احداث زیرگذر میدان سپاه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی تمدن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان شهریار با جمعیت ۶۰۰ هزار نفری و رشد جمعیتی قریب به ۷٫۲ درصد، با نیاز روزافزون به گسترش و بهسازی امکانات و خدمات رفاهی روبرو است.

لزوم توجه ویژه به شهرستانهای غرب استان تهران

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به شهرستانهای غرب استان تهران، عنوان کرد: باید با برنامه ریزیهای مدون و مدبرانه در جهت رفع مشکلات و تامین نیازهای شهروندان، از مهاجرت و سرریز جمعیت این مناطق به تهران جلوگیری شود، چراکه مهاجرتهای بی رویه، منجر به صرف هزینه های مضاعف از سوی اشخاص و دولت خواهد شد.

تصویب طرح اتصال شهریار به قطار شهری

استاندار تهران گفت: به منظور رفاه هرچه بیشتر شهروندان و سهولت در تردد، طرح اتصال شهرستان شهریار به خطوط قطار شهری تصویب شد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه در سال جاری بودجه و اعتبارات لازم برای احداث مترو در اسلامشهر و پرند، در نظر گرفته شده است، احداث مترو در مناطق میانی این دو منطقه شامل شهریار، ملارد، رباط کریم و....نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات قطار شهری در اندیشه و شهریار صورت گرفته و تنها بخش اجرایی آن باقی مانده است، افزود: در این راستا زمینه های لازم برای رایزنی با مسئولان مترو تدارک دیده شده است و امید می رود با تعامل و مشارکت سازنده دستگاه های ذیربط، قطار شهری شهرستان شهریار هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

 

 

    نظرات