تخلفات غیر عمد در ساخت و ساز

تخلفات غیر عمد در ساخت و ساز

http://www.bananews.ir/مدیرکل امور اجرایی کمیسیون های ماده ۱۰۰ با بیان این که برخی از تخلفات ساختمانی غیرعمدی انجام می شود بر لزوم آگاه ساختن شهروندان به حقوق خود تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا نگهبان با بیان این مطلب گفت: در تمامی مراجع ساز و کارهایی برای جلوگیری از تخلفات و ایجاد اعتماد میان نهادهای اجتماعی و مردم وجود دارد که موجب کاهش چشمگیر تکروی‌ها و مجادله با قوانین می شود.

وی افزود: در این صورت است که مردم با اعتماد و بدون شک و تردید در کارآمدی و یا لزوم ایجاد چنین قوانین و راه کارهایی به دور از فکر و سلیقه خود به آنها عمل می کنند.

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده ۱۰۰ با اشاره به وظایف شهرداری در این زمینه خاطر نشان کرد: در گام اول شهرداری باید شهروندان را نسبت به حقوق خود آگاه سازد تا علاوه بر شناخت مطالبات خود از شهر و مسئولان آن ، از وظایف خود در قبال شهر نیز آگاهی یابند تا اعتمادی عمیق و متقابل میان مردم و مجریان ایجاد شود.

وی با بیان این که این کار از تاکیدات شهردار تهران است، افزود: از این رو شهرداری این کار را در اولویت خود قرار داده تا اطلاع‌رسانی کامل و به هنگام داشته باشد.

به گفته وی برخی از شهروندان تخلفات را به دلیل ناآگاهی انجام می‌دهند که بعد از بروز تخلف و ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ موجب مشکلات زیادی برای آنان می‌شود.

 

    نظرات