پرداخت ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به قضات کشور

پرداخت ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به قضات کشور

http://www.bananews.ir/بانک صادرات ایران ضمن امضاء تفاهم نامه با قوه قضاییه با پرداخت مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به قضات موافقت کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، این تفاهم نامه پیرو مجوز بانک مرکزی درخصوص پرداخت تسهیلات مسکن به قضات به امضاء رسیده است و طی آن این بانک عاملیت پرداخت مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به قضاتی که از سوی قوه قضاییه معرفی می‌گردند را برعهده گرفته است .

' محمد رضا پیشرو' مدیر عامل بانک صادرات درمراسم امضاء تفاهم نامه با ابراز خرسندی از اینکه این بانک عاملیت پرداخت تسهیلات به قشر قضات را عهده‌دار شده، گفت: براساس این تفاهم‌نامه این تسهیلات به قضات دارای ۲ سال سابقه کار رسمی که از سوی قوه قضائیه به بانک معرفی می‌شوند اعطا خواهد شد.

وی افزود: براین اساس مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال برای خرید مسکن با ارائه سند ۶ دانگ و مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال برای ساخت به تناسب با پیشرفت کار اعطا خواهد شد.

مدیر عامل بانک صادرات تصریح کرد: این تسهیلات در قالب عقد مشارکت مدنی پرداخت می‌شود و مدت بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۱۵ سال است.

وی تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات اعطایی موضوع این تفاهم‌نامه مطابق مفاد سیاست‌های پولی، اعتباری نظام بانکی کشور در زمان انعقاد قرارداد است.

پیشرو اظهار داشت: حداکثر تسهیلات اعطایی قابل پرداخت برای احداث واحد مسکونی ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال است و قضات برای استفاده از این تسهیلات باید حداقل ۲۰ درصد از پیشرفت فیزیکی واحد ساختمانی را انجام داده باشند. همچنین برای پرداخت تسهیلات جهت خرید واحدهای مسکونی به قضاتی که قبلاً از وام مسکن استفاده نکرده‌اند ارائه سند ششدانگ و گواهی پایان کار ساختمانی در دفاتر اسناد رسمی الزامی است.

در پایان 'کهزادی' معاون اداری و مالی قوه قضائیه ضمن تشکر بانک صادرات به خاطر همکاری با قوه قضائیه، گفت: بانک صادرات ایران این مبلغ تسهیلات را به هزار و ۵۰۰ قاضی دارای شرایط که از سوی قوه قضائیه معرفی می‌شوند اعطا خواهد کرد.

 

 

    نظرات