نیکزاد: ۶۷۰ کیلومتر راه آهن امسال در کشور بهره برداری می شود

نیکزاد: ۶۷۰ کیلومتر راه آهن امسال در کشور بهره برداری می شود

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت:۶۷۰ کیلومتر خطوط راه آهن امسال در کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'علی نیکزاد' روز شنبه در جمع خبرنگاران در شهر مهاجران استان مرکزی افزود: اکنون دو هزار و ۵۸۰ کیلومتر خطوط راه آهن در شش منطقه کشور در دست ساخت است که با بهره برداری از آن ارتباط ریلی جهت های چهارگانه جغرافیایی کشور تکمیل شده و بستر امن و سریع برای حمل ونقل کالا و مسافر در کشور و همسایگان مجاور، روسیه، چین و درنهایت اروپا مهیا می شود.

وی اظهار کرد: توسعه راه آهن از اهداف مهم دولت در برنامه پنجم توسعه است زیرا علاوه بر ضریب ایمنی بالا ، ارزان قیمت نیز هست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ۹۵هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور وجود دارد، ادامه داد: از این میزان ۴۱هزار کیلومتر در زمان دولت نهم و دهم ایجاد شده است.

نیکزاد گفت: ۹ هزار و ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در کشور و ۱۶۸ کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی امسال آسفالته می شود که این یکی از هدایای دولت خدمتگزار و مدیران حوزه روستایی به مردم محروم و کم برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در افق برنامه های دولت، آسفالته کردن ۹ هزار و ۹۹۵ کیلومتر راه روستایی و ساخت ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در دستور کار قرار دارد.

وزیر مسکن و شهرسازی اصلاح یکهزار نقطه حادثه خیز کشور را از برنامه های مهم این وزارتخانه دانست و افزود: حذف این نقاط در کاهش تصادفات و ارتقای ضریب ایمنی راههای کشور حیاتی است.

وزیر مسکن و شهرسازی در سفر به شهر مهاجران شازند از پروژه های ۴۸واحدی مسکن مهر آسمانی، تعاونی مسکن سروناز و ۵۰۱ واحدی مهر بسیجیان دیدن کرد

 

 

    نظرات