صدور مجوز ساخت مسکن‌های مهر با قیمت متری ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان

صدور مجوز ساخت مسکن‌های مهر با قیمت متری ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان

http://www.bananews.ir/درحالیکه وام ۲۵ میلیون تومانی مسکن‌های مهر سود چهار درصد است امکان انتقال آن به خریداران واجد شرایط وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالفضل صومعلو ـ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ـ با بیان این‌که اهداف ما برای تامین مسکن افراد کم درآمد پیش از اجرای طرح مسکن مهر به نتیجه مطلوب نرسیده است، گفت: بر اساس مطالعات طرح جامع قرار بر این شد مسکن ویژه‌ای طراحی می‌شود تحت عنوان مسکن مهر در راستای تامین مسکن برای افراد کم درآمد جامعه.

وی افزود: براساس این طرح که در دستور کار دولت قرار گرفت از زمین و مسکن یارانه‌ای استفاده کرده و قیمت زمین را از قیمت تمام شده مسکن حذف کردیم.

صومعلو افزود: در مقطع فعلی مسکن مهر به نقطه مطلوبی رسیده و به بار نشسته و چند صد هزار واحد به مرحله بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان رسیده است.

وی از برگزاری همایش مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: این همایش قصد دارد تا ابعاد تاثیرگذار این طرح را از لحاظ‌ها و جنبه‌های فنی، اقتصادی و اجتماعی بررسی کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره محورهای این همایش خاطرنشان کرد: این همایش حول چهار محور اصلی حرکت می‌کند محور اول مسکن مهر،‌ رویکردها، دستاوردها و راهکارهای آن، محور دوم مسکن مهر و نظام تامین مالی، محور سوم مسکن مهر و توسعه شهری و نهایتا محور چهارم موضوع معاونت مسکن، مسکن مهر و صنعتی سازی را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که بزرگترین حسن مسکن مهر قیمت مقطوع در نظام فنی کشور بود، گفت: در ابتدای این طرح طی تفاهم‌نامه‌های سه جانبه قرار شد این خانه‌ها با قیمت هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان ساخته شود.

صومعلو ادامه داد:‌ البته براساس قراردادهای جدید در سال ۹۱ وزیر راه و شهرسازی مجوز ساخت مسکن‌های مهر را با قیمت هر متر ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان را صادر کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که موضوع نگران‌کننده برای ما ۴۰۰ هزار واحدی است که بین مرحله فندانسیون و اسکلت‌سازی است، اظهار کرد: مشکل اصلی پیمانکاران در اجرای پروژه نیستند بلکه تعاونی‌هایی که خوب عمل نکرده‌اندو از برنامه عقب هستند مشکل ساز بوده که ما تصمیم داریم نسبت به آن‌ها تصمیمات قاطعی را بگیریم.

در ادامه این نشست به موضوع خرید و فروش غیر قانونی مسکن‌های مهر پردیس اشاره شد و صومعلو در این باره بیان کرد: هر کسی که سند بگیرد می‌تواند آن را منتقل کند و هیچ منع قانونی ندارد.

وی ادامه داد: در مسکن‌های خودمالک و ۹۹ ساله وام ۲۵ میلیونی که به متقاضی پرداخت می‌شود یارانه‌دار است و بهره‌ی این وام نیز سود چهار درصد است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که اگر این وام یارانه‌دار نبود سود آن نزدیک به ۳۰ میلیون تومان می‌بود، خاطرنشان کرد: قطعا وام ۲۵ میلیون تومانی یارانه‌دار با سود چهار درصد نمی‌تواند به خریداری که واجد شرایط نیست، منتقل شود.

    نظرات