برنامه ریزی برای مقابله با تاخیر پروازها

برنامه ریزی برای مقابله با تاخیر پروازها

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کارهای مربوط به مقابله با تاخیرهای پروازی از سوی این سازمان انجام شده و با برنامه ریزی های لازم ،زیر ساختهای مواجه با این موضوع فراهم آمده است .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید رضا پهلوانی روز چهارشنبه در آئین سالروز تصویب قانون تاسیس سازمان هواپیمایی کشوری در سالن اجتماعات کوی کارکنان گمرک اظهار امیدواری کرد : فضای ایمن کشور در بخش هوایی از ثبات لازم برخوردار باشد

وی از شکل گیری مسیر های کوتاه پروازی بین المللی در آینده خبرداد و گفت : اکنون در این ارتباط با عوامل مربوطه در حال هماهنگی هستیم .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اکنون هواپیماهای موجود به طور دائمی مورد بازبینی و بازرسی عوامل فنی و متخصصان داخلی صنعت قرار می گیرد ، تا امکان برقراری سفرهای ایمن فراهم شود .

وی کسب رتبه نخست در تجهیز و اخذ گواهینامه( RVSM) در منطقه خاورمیانه را که به عنوان طرحی برای بهبود ترافیک هوایی است ،یک گام مهم از سوی دست اندرکاران این صنعت برشمرد.

به گفته پهلوانی ، سیاست های ایمنی و فاکتورهای استاندارد صنعت هوایی تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گرفته که اکنون سازمان بین المللی هواپیمایی (ایکائو ) از آن متاثراست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سازمان هواپیمایی هر کشور نماینده رسمی ایکائو محسوب می شود ،گفت : این سازمان وظیفه دارد تا نظارت بر فضای ایمن و مطمئن ناوگان باری و مسافری تجاری را براساس رعایت قوانین مندرج در آنکس‌های بین‌المللی انجام دهد .

RVSM یکی از طرحهای مهم پروازی برای بهبود ترافیک هوایی است که از ابتدای سال ۲۰۰۰ به طور جدی و فراگیر درفضای پروازی اکثر کشورهای عضو ایکائو (سازمان بین المللی هواپیمایی) از جمله جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآمده است .

    نظرات