مقام تونسی مشارکت ایران در طرح ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را خواستار شد

مقام تونسی مشارکت ایران در طرح ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را خواستار شد

http://www.bananews.ir/وزیر صنایع تونس با اشاره به پیشرفت های کشورمان در انبوه سازی مسکن، مشارکت در طرح ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در تونس را خواستار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد الامین الشخاری روز چهارشنبه در دیدار با مهدی غضنفری' وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران ،از جضور مسکن سازان ایرانی در تونس استقبال کرد.

غضنفری برای شرکت در یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس به این کشور سفر کرده است.

دو طرف در این دیدار که ' پیمان جبلی ' سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز حضور داشت، تصمیم گرفتند که این درخواست طرف تونسی بسرعت از سوی وزارتخانه های ذیربط مسکن و شهرسازی دو کشور پیگیری و بخش خصوصی ایران نیز در این زمینه فعال شود.

وزیر صنایع تونس همچنین تصریح کرد: از دیدگاه ها و مواضع نظام اسلامی ایران در قبال انقلاب تونس خرسندیم و اعلام آمادگی ایران برغم در معرض توطئه ها و تحریم ها قرار داشتن برای گسترش و توسعه همکاری ها و مناسبات با تونس ، تحسین برانگیز است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم همه زمینه های همکاری با ایران را بویژه در حوزه صنعت فعال کنیم و امیدواریم همه توافقات فی مابین جنبه عملی پیدا کند و به سرانجام برسد.

** آغوش تونس بر روی بخش های دولتی و خصوصی ایران باز است

الشخاری اظهارداشت: تونس جدید گام های بلندی برای توسعه کشور در زمینه های صنعتی و تجاری برداشته است و امروز به همکاری گسترده با کشورهای دوست و برادر همچون ایران نیازمند هستیم و آغوش ما بر روی بخش های دولتی و خصوصی ایران باز است.

وزیر صنایع تونس گفت: همکاری های ایران و تونس می تواند وارد مرحله منطقه ای و بین المللی شود و موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی این امکان را فراهم می سازد که بایکدیگر قطبی صنعتی و اقتصادی تشکیل دهیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور بخش خصوصی ایران در عرصه اقتصادی ، تجاری و صنعتی تونس خواستار تشکیل کارگروه های مشترک برای پیشبرد و اجرایی کردن توافق های فی ما بین دو کشور شد.

وزیر صنایع تونس افزود: امیدواریم ایران با سرمایه گذاری در بخش های معدن، انرژی ، نیرو ، خودروسازی و قطعه سازی ، بهداشتی و دارو ، واگن سازی ، نفت و پتروشیمی بتواند به تونس که با مشکلاتی از جمله بیکاری مواجه است، کمک کند.

الشخاری تاکید کرد: حرکت ایران و تونس در توسعه و همکاری های اقتصادی ، بازرگانی و صنعتی نباید به هیچ وجه متوقف شود بلکه باید با قاطعیت بجلو حرکت کنیم.

    نظرات