ساخت بزرگترین سازه ماکارونی دنیا در اصفهان

ساخت بزرگترین سازه ماکارونی دنیا در اصفهان

http://www.bananews.ir/بزرگترین سازه ماکارونی دنیا بر اساس معماری اسلامی- ایرانی، شهریور ماه امسال در اصفهان ساخته می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سرپرست پروژه بزرگترین سازه ماکارونی دنیا روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این سازه توسط دانشجویان رشته های مهندسی عمران و معماری کشور با ابعاد ۱۶ متر طول، ۱۶ متر عرض و هفت و نیم متر ارتفاع ساخته خواهد شد.

'سعیدرضا جهانگیر مقدم' افزود:این سازه به احتمال زیاد در پارک 'فدک' این شهر و با اهدافی همچون کسب درآمد برای امور خیریه، توسعه صنعت گردشگری و ثبت در کتاب رکوردهای دنیا (گینس) ساخته خواهد شد.

این دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: پیش از این یکی از بزرگترین سازه های ماکارونی دنیا در دانشگاه آزاد قزوین به شکل یک تونل با ابعاد هشت و نیم متر طول و دو و نیم متر عرض ساخته شده بود.

وی با اشاره به جایگاه علمی سازه های ماکارونی در مهندسی عمران و معماری تصریح کرد: این سازه ها در صورت تامین شرایط لازم از جمله قرار گرفتن در خلاء و احاطه شدن با شیشه' UV' به مدت پنج سال ماندگاری دارد.

به گفته وی، فراخوانی در این زمینه آماده شده است و دانشجویان علاقه مند به شرکت در اجرای این پروژه می توانند از نیمه دوم مردادماه جاری در پایگاه اینترنتی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان ثبت نام کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان نیز به ایرنا گفت: پروژه بزرگترین سازه ماکارونی دنیا با همکاری برخی ادارات و صنایع بزرگ اصفهان اجرا می شود.

'پیام نجفی' افزود: تیم دانشجویی سازه های ماکارونی، بتن و فولادی دانشگاه خوراسگان اصفهان، توانایی بالایی در بخش علمی دارند و تاکنون رتبه های قهرمانی زیادی در سطح کشور کسب کرده اند.

    نظرات