افت ۳۵ درصدی قیمت زمین در شهرری

افت ۳۵ درصدی قیمت زمین در شهرری

http://www.bananews.ir/عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی قیمت زمین در این منطقه پس از اعلام خبر جدایی ری از تهران گفت: سه سرمایه گذار کلان پروژه های بزرگ این منطقه را پس از اعلام این خبر خوابانده اند که نشان دهنده آغاز ضرر رسانی به اهالی ری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا دبیر در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه من بزرگ شده و بومی ری هستم گفت: با این وجود جدا شدن ری و استقلال آن را کارشناسی و درست نمی دانم و آن را به جای توسعه ری تهدیدی برای آن می دانم. زیرا تمام این مناطق بخشی از بدن انسان هستند و نمی توان تکه های بدن را از هم جدا کرد.

وی با اشاره به قوانین برنامه پنجم توسعه جدایی ری از تهران را غیر قانونی عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۸۶ برنامه پنجم توسعه دولت مسئول تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری است نه اجرا کننده آن.

دبیر با اشاره به پیش بینی شهر ری در طرح جامع و تفصیلی گفت: بر اساس طرح تفصیلی ری مرکز تجارت جهانی پایتخت در نظر گرفته شده است و شمیرانات نیز قطب گردشگری تهران است و نمی توان این دو طرح که به امضای شورای عالی شهرسازی رسیده و رئیس جمهور آن را امضا کرده است را نادیده بگیریم و قوانینی برخلاف آن اجرایی کنیم.

وی با اشاره به محدوده ۲۴۰ کیلومتری شهرری گفت: بحث ساخت و سازهای غیرقانونی، مشکلات فرهنگی اقتصادی و امنیتی پس از جدایی ری از تهران افزایش خواهد یافت و ما نمی توانیم امنیت ری از تهران را جدا کنیم.

دبیر با اشاره به پیوستگی خدمات شهری میان ری و تهران گفت: مگر می شود معضلات ترافیکی، راهنمایی رانندگی، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو را از تهران جدا کرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلیارد تومان درآمد به خزانه شهرداری واریز می شد گفت: این در حالی است که ۲۵۰ میلیارد تومان توسط همه معاونت های شهرداری در این منطقه هزینه می شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به هزینه های پروژه های کلان در حال اجرا در منطقه ری گفت: تنها ۱۰۰ میلیارد تومان در محدوده اتوبان امام علی که در این منطقه واقع است هزینه شده و خط ۶ مترو نیز ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه دارد.

دبیر با بیان اینکه سالها قرار است کمربندی دوم شهرری در این منطقه اجرایی شود گفت: از زمان وزارت بهبهانی در وزارت راه قرار بود یک اتوبان ساده در این منطقه احداث شود که هنوز نیز اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر حضور سودجویان و زمین خواران و احتمال گسترش ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه پس از جدایی از تهران گفت: این طرح سبب افزایش مشکلات حاشیه نشینی خواهد شد و بر خلاف سیاست دولت که تمرکززدایی از پایتخت است، می باشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر باقرشهر و کهریزک گمان می کردند پس از جدایی از تهران می توانند پست نمایندگی مجلس را به دست آورند، گفت: در یکی از دیدارها با این نمایندگان گفتم تا وقتی ما هستیم این پست ها به شما نمی رسد.

وی ادامه داد: کسانی که تصمیم جدایی ری از تهران را می گیرند دلشان برای مردم این منطقه نمی سوزد و خون دلهای این مردم را ندیده اند و گرنه این تصمیم را نمی گرفتند و خواستار تجدید نظر کارشناسی در اجرای این طرح هستم زیرا شوک بزرگی برای این منطقه خواهد.

    نظرات