«پرونده باغ» قالیباف را به شورای شهر آورد

«پرونده باغ» قالیباف را به شورای شهر آورد

http://www.bananews.ir/گزارش تخریب باغات ازگل و تبدیل آنها به برج‌های مسکونی در جلسه هفته‌گذشته شورای شهر، شهردار تهران را دیروز برای توضیح به شورای شهر کشاند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به دنبال ارائه گزارش تصویری یکی از اعضای شورای شهر از تخریب باغات ازگل در صحن علنی شورا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جلسه غیرعلنی شورا در خصوص وضعیت باغات تهران گفت: شهرداری به دنبال قطع درختان نیست.

در این جلسه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با تاکید بر حفظ بیشتر باغات پیشنهاد داد: به کسانی که مجوز باغ مسکونی دارند در صورتی پایان کار داده شود که ۷۰درصد باغ را احیا و حفظ کنند. او از کمیسیون عمران شورای شهر خواست طرحی در تکمیل مصوبه باغات ارائه کند تا براساس آن در صورتی که مجوز ساخت در باغی با سطح اشغال ۳۰ درصد صادر شد تا زمانی که ۷۰ درصد باقی مانده به باغ تبدیل نشود، پایان کار ساختمانی صادر نشود. چمران با اشاره به اینکه تبدیل سطح اشغال ۳۰ درصد به ۴۵ درصد در باغات طبق مصوبه ممنوع است، گفت: متاسفانه برخی با ساخت فضای مسکونی در سطح اشغال ۳۰ درصد، ۷۰درصد باقیمانده را نیز یا تبدیل به پارکینگ می کنند یا به عناوین مختلف تبدیل به غیر باغ می کنند که این با سیاست شورای شهر تهران مبنی بر حفظ باغات مغایرت دارد و باید بررسی شود.رییس شورای شهر تهران طی پیشنهادی به کمیسیون عمران تصریح کرد: طرح تفصیلی مربوط به باغات منطقه ازگل، طرشت و کن که اکثرا در پهنه، R121 واقع شده‌اند، تجدید نظرشود، چرا که با این مجوز اکثر باغات این مناطق تغییر کاربری پیدا می‌کنند و به مسکونی تبدیل می‌شوند.

    نظرات