۲۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری راه‌های استان زنجان

۲۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری راه‌های استان زنجان

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان گفت: طی سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های استان اختصاص یافت که این میزان تنها ۱۰ درصد از هزینه استاندارد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حافظ باباپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نگهداری از راه‌ها امر مهمی بعد از ساخت آنها است که سالانه حداقل ۴ درصد از هزینه ساخت باید صرف نگهداری شود که با توجه به ۵۶۰۰ کیلومتر راه ارتباطی استان که در حال حاضر با برآورد ارزشی، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه است، سالانه باید مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شود که طی سال گذشته تنها ۱۰ درصد این مبلغ برای نگهداری راه‌های استان هزینه شده بود.

وی افزود: مجموع راه‌های استان در حال حاضر ۵ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۶۵ کیلومتر بزرگراه، ۳۷۷ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۰۹ کیلومتر راه فرعی، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه روستایی، ۲۵۶۳ کیلومتر راه آسفالت، ۸۵۵ کیلومتر راه شوسه، ۵۸۴ کیلومتر راه دسترسی است، همچنین در حوزه استحفاظی استان ۱۹۴ کیلومتر راه‌آهن وجود دارد.

باباپور تصریح کرد: در سال گذشته ۶۱۲۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جابه‌جا شده‌اند که طی همین مدت نیز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر و ۵ میلیون ۴۵۸ هزار تن جابه‌جایی کالا از طریق راه‌های استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان درباره مسکن مهر استان تأکید کرد: کل واحدهای مسکن‌مهر که در استان ساخته شده یا در دست ساخت هستند ۷۴ هزار و ۸۱ واحد است که از این تعداد ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار هستند.

وی افزود: با توجه به سرشماری سال ۸۵ در استان که ۲۱۲ هزار واحد مسکونی احصا شده بود، در حال حاضر بیش از یک‌سوم واحدهای موجود در قالب مسکن‌مهر در استان است.

باباپور با اعلام اینکه واگذاری مسکن‌مهر در استان طی ۳ مرحله تاکنون انجام شده است، گفت: در اولین مرحله واگذاری در سال ۸۹ توانستیم ۳۵۲۷ واحد و در مرحله سوم در سال ۹۱ تعداد ۶۷۸۰ واحد به متقاضیان واگذار شد که ثبت‌نام متقاضیان با توجه به ظرفیت احداث واحدهای جدید هنوز هم ادامه دارد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه طبق ماده ۵۶ قانون برنامه توسعه اداره راه و شهرسازی، متولی ساخت پروژه‌های دولتی است، خاطرنشان کرد: در سطح استان ۴۰ پروژه اداری در دست ساخت و یا اتمام است که برای تکمیل آن‌ها ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۹۱ پیشنهاد شده که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ تأمین شده است و هم‌اکنون از این تعداد ۹ پروژه با پیشرفت ۱۰۰درصدی به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان آورده مردمی در حساب‌های ویژه مسکن‌مهر در استان زنجان سپرده‌گذاری شده است، گفت: این امر نشان از اعتماد مردمی به فعالیت خدمت‌گزاران خود دارد و همه تلاش مسوولان این است که تا پایان دولت دهم تمام تعهدات این طرح به انجام برسد.

    نظرات