دو سایت ویژه حوضچه های ساخت پایه های پل خلیج فارس جانمایی شد

دو سایت ویژه حوضچه های ساخت پایه های پل خلیج فارس جانمایی شد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از جانمایی دو سایت ویژه حوضچه های ساخت پایه های پروژه ملی طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل در جزیره قشم و بندر پهل خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسفندیار حیدری پور روز یکشنبه به ایرنا گفت: با تعیین محل دو سایت ویژه جهت اجرای حوضچه های خشک پیش ساخت پایه های پل خلیج فارس، عملیات اجرایی این پروژه در جزیره قشم آغاز شده است.

وی افزود: خاکبرداری حوضچه اول در سه و نیم کیلومتری محل احداث پل در جزیره قشم آغاز شده و بهره برداری از سایت دوم این پروژه در اسکله بندر پهل نیز در مرحله بعدی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مساحت حوض خشک مربوط به ساخت قطعات پل در جزیره قشم ۱۴ هکتار و عمق آن نیز ۱۴ متر است.

وی تصریح کرد: بعد از پیش ساخت پایه ها در حوضچه های خشک، این سایت ها با هدف شناور سازی کیسون ها (پایه های پل) آبگیری و با استفاده از یدک کش ها به محل نصب هدایت می شوند.

به گفته حیدری پور، عملیات آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی پایه های پل که در روش های معمول در دریا و با سختی و مشقت زیاد انجام می شود در روش اجرای این طرح در خشکی و با دقت زیاد، کیفیت بالا و سرعت مناسب انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت موارد زیست محیطی در اجرای این پروژه تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش ساخت تمامی قطعات پل از جمله پایه ها در خشکی، اجرای این پروژه عظیم با کمترین اثر زیست محیطی مواجه خواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه و اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی، تحولی عظیم در ساختار فعالیت های اقتصادی در این منطقه از جنوب کشور ایجاد خواهد شد.

وی از پل خلیج فارس به عنوان یک نماد ملی مطرح در لیست طرح های ماندگار کشور نام برد و گفت: این پروژه با طراحی ویژه و منحصر بفرد و با کیفیت ساخت عالی و برخورداری از زیبایی خاص خود، موجب تردد آسان گردشگران و نیز ترانزیت روان کالا از این منطقه خواهد شد.

با اجرای این پروژه و افزایش ۸۶ کیلومتر خطوط ریلی به مسیر ریلی کشور، امکان تردد قطار به جزیره قشم نیز فراهم می شود و در کنار آن ۹۲ کیلومتر نیز بر خطوط زمینی کشور افزوده خواهد شد

    نظرات