محدوده بافت فرسوده تهران افزایش می‌یابد

محدوده بافت فرسوده تهران افزایش می‌یابد

http://www.bananews.ir/در حالی که بر اساس نقشه‌های مصوب فعلی بافت فرسوده، مساحت این بافت‌ها در پایتخت ۳۲۶۸ هکتار تعیین شده است، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: با اجرای طرح تطبیق بافت‌های فرسوده و احصاء مشکلات نقشه‌های پیشین، حجم بافت‌های فرسوده شهر به ۴۰۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه مطالعات طرح مصوب بافت‌های فرسوده فعلی مربوط به سال ۸۴ است، عنوان کرد: در این طرح در برخی نقاط اشکالاتی وجود داشت و بعضا در هنگام پیاده سازی نقشه دقت لازم صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: به همین خاطر بعضا قسمتی از یک محدوده یا بلوک شهری مشمول بافت فرسوده می‌شد و قسمت دیگری در این نقشه‌ها جای نداشت و از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده محروم بود.

جعفری با اشاره به اینکه طرح تدقیق بافت‌های فرسوده از سوی سازمان نوسازی اجرا شده است، گفت: اشکالات نقشه‌های مصوب پیشین احصاء شده و در قالب نقشه‌های جدید آماده ارائه به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی برای تصویب نهایی است.

به گفته وی، کلیه محدوده‌های شهری که مشمول سه شرط ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری باشند در طرح تدقیق جزو بافت فرسوده محسوب شده و از تسهیلات نوسازی برخوردار خواهند شد.

جعفری با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده شهر تهران در حال حاضر و بر اساس مطالعات گذشته، ۳۲۶۸ هکتار تعیین شده است، افزود: در صورت تصویب نهایی نقشه‌های تدقیق شده بافت فرسوده، حجم بافت‌های فرسوده پایتخت به ۴۰۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه نقشه‌های جدید بافت فرسوده هم اکنون آماده شده است، ابراز امیدواری کرد که جمع‌بندی نهایی تا مهرماه انجام و وارد فاز تصویب در شورای عالی شهرسازی شود.

    نظرات