مالیات بر ارزش افزوده مسکن اعلام شد

مالیات بر ارزش افزوده مسکن اعلام شد

http://www.bananews.ir/یک بیستم رقم خرید، فروش، رهن و اجاره باید به عنوان پنج درصد از مالیات بر ارزش افزوده معاملات مسکن پرداخت شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی‌خسروی ـ رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی پرداخت پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده از سوی متعاملین، مالکین و مستاجرین‌، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده معاملات مسکن معادل یک چهارم رهن، اجاره و قیمت خرید و فروش است.

وی با بیان این‌که مالیات بر ارزش افزوده معاملات مسکن عبارت است از پنج درصد از یک چهارم معاملات مسکن، ادامه داد:این رقم معادل حق الزحمه مشاورین املاک را نیز شامل می‌شود.

قلی خسروی با تاکید بر این‌که برخی به اشتباه گمان می کنند که مالیات بر ارزش افزوده مسکن را باید بنگاه‌های معاملاتی پرداخت کنند، گفت: این تصور اشتباه است به طور مثال در معامله یک واحد ۱۰۰ میلیون تومانی حق الزحمه بنگاه‌ها ۵۵۰ هزار تومان می‌شود که پنج درصد از این ۵۵۰ هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که باید توسط متعاملین پرداخت شود.

رییس اتحادیه کشوری در پایان گفت:‌ در ازای هر یک میلیون تومان در معاملات اجاره بها ۳۰ هزار تومان حساب می‌شود یک چهارم از مبلغ رهن و اجاره حق الزحمه مشاوران املاک است.

    نظرات