وزیر کشور: رییس جمهوری به جد پیگیر مسایل زلزله زدگان است

وزیر کشور: رییس جمهوری به جد پیگیر مسایل زلزله زدگان است

http://www.bananews.ir/وزیر کشور با ابراز تسلیت به مردم استان آذربایجان شرقی در پی وقوع زلزله اخیر گفت: رییس جمهوری به جد پیگیر مسایل زلزله زدگان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی محمدنجار روز یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده استان افزود: رییس جمهوری به این موضوع بسیار حساس است و از دقایق اولیه زلزله، پیگیر موضوع بوده است.

وی گفت: حضور مسوولان و وزرا در مناطق زلزله زده نشان از حساسیت دولت دارد و این حق مردم است و باید قدردان آنان باشیم.

وزیر کشور افزود: معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیر اقتصاد برای بازدید از مناطق زلزله زده به تبریز سفر می کنند.

نجار گفت: مسوولان استانی تلاش کنند بدون درنگ اعتبارات تخصیصی برای جبران خسارت وارده به منطقه بسرعت جذب شود تا قبل از فصل سرما اقدامات لازم برای اسکان مردم و نوسازی اماکن مسکونی صورت گیرد.

وی ابراز کرد: رییس جمهوری دقایقی قبل در تماس تلفنی ضمن پیگیری وضعیت حادثه دیدگان دستور دادند برای شروع عملیات بازسازی، هر چه لازم است داده شود.

وزیر کشور اعلام کرد: رییس جمهوری به چند موضوع از جمله کار بازسازی سریع، آوار برداری سریع و مناسب ، ارسال بموقع غذا و دارو و اسکان موقت حادثه دیدگان تاکید داشت.

وی تاکید کرد: به رغم تماس های خارجی برای کمک رسانی به زلزله زدگان نیازی به این کمک ها نداریم و با استفاده از پتانسیل داخلی عملیات امداد و نجات را انجام خواهیم داد.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈ ریشتر ˈ به ترتیب شهرستان های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این دو شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶ و ۹۷ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

    نظرات