پیامک عجیب برای منتظران مسکن‌مهر

پیامک عجیب برای منتظران مسکن‌مهر

http://www.bananews.ir/آغاز بازپرداخت وام مسکن‌مهر برای کسانی که هنوز واحدها تحویلشان نشده است!

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یک پروژه‌ خاص مسکن‌مهر در شهر جدید پرند به قدری پیچیده و مبهم شده که در دو روز اخیر برای افرادی که بیش از دو سال است منتظر دریافت واحدهای مسکونی‌مهر در این پروژه خاص هستند، پیامکی ارسال شده با این مضمون: «لطفا جهت بازپرداخت اقساط وام مسکن‌مهر به سیستم بانکی و شعبه‌ای که برای این منظور در شهر جدید پرند دایر شده، مراجعه فرمایید»!

این افراد که ماه‌هاست بابت دریافت کلید واحدهای مسکونی‌مهر منتظر پیامک یا نامه از سوی تعاونی مربوطه یا پیمانکار سازنده هستند، حالا به جای دریافت اطلاعیه امیدوارکننده مبنی بر زمان تحویل واحدها، ابتدا با پیامک و سپس با نامه‌‌ای روبه‌رو شده‌اند که در آن از این افراد خواسته شده، تسهیلات مسکن‌مهر را به صورت قسطی و ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به دولت بازگردانند.

این در حالی است که تاکنون نه مسکن‌مهری به این افراد واگذار شده و نه اینکه ذره‌ای از تسهیلات بانکی مسکن‌مهر به این افراد پرداخت شده است! ظاهرا این تسهیلات که از همه متقاضیان مسکن‌مهر در کل کشور، بعد از واگذاری واحدها، پس گرفته می‌شود، برای پروژه خاص پرند، قرار شده قبل از واگذاری واحدها، بازپرداخت آن آغاز شود.

تعدادی از کسانی که در قالب تعاونی مسکن‌مهر در دو پروژه‌ صنعتی‌سازی در پرند اسم نوشته‌اند روز گذشته به دنیای‌اقتصاد اعلام کردند: بعد از دریافت یک پیامک برای بازپرداخت تسهیلات مسکن‌مهر، نامه‌ای با سربرگ «سامانه مسکن‌مهر» که نشانی www.maskanmehr.net در پایین آن درج شده است، برای آنها ارسال شده که در آن ضمن تایید شرایط چهارگانه مسکن‌مهر، یک شماره حساب به نام خود افراد در بانک‌مسکن برایشان معرفی شده و از آنها خواسته شده برای پرداخت اقساط وام‌ مسکن‌مهر به شعب بانک در پرند مراجعه کنند. این افراد می‌گویند: چرا در حالی که هنوز واحدی به آنها تحویل نشده، پرداخت اقساط برایشان اجباری شده است.

دو دستگاه دولتی طی چند هفته اخیر برای توضیح درباره مشکلات پروژه خاص مسکن‌مهر در شهر جدید پرند، جوابیه‌های متعددی خطاب به یکدیگر در این صفحه منتشر کردند، اما نه تنها از دل این جوابیه‌ها، اتفاق امیدوارکننده‌ای برای مردم ذی‌نفع در این پروژه خاص، نیفتاد که حالا ماجرای این پروژه، با نامه مربوط به بازپرداخت وام مسکن‌مهر، پیچیده‌تر نیز شده است.

    نظرات