«پرند» و «مپسا» آشتی کردند

«پرند» و «مپسا» آشتی کردند

http://www.bananews.ir/از سرگیری مراحل باقی‌مانده ساخت ۱۱۰۰ واحد فاز۳ و ۵۰۰۰ واحد فاز۵ با هماهنگی تازه بین پرند و مپسا

رابطه سرد و ناملایم بین شرکت مپسا و شرکت عمران شهر جدید پرند، سه‌شنبه شب در ضیافت افطاری مپسا، خاتمه پیدا کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «پرند» و «مپسا» دو شب پیش با هم آشتی کردند و با تفاهم جدیدی که بین آنها به عمل آمد، قرار شد باقی‌مانده ساخت‌وسازهای صنعتی مسکن‌مهر در فاز ۳ و فاز۵ شهر جدید پرند بعد از ماه رمضان با سرعت بالا شروع شود و حداکثر ظرف ۳ ماه آینده واحدها تحویل متقاضیان شود.

«مپسا» دو سال پیش پروژه‌ای به ظرفیت ۱۱۰۰ واحد مسکونی‌مهر در فاز۳ و یک‌سال بعد از آن پروژه‌ای معادل ۵۰۰۰ واحد مسکونی در فاز۵ شهر جدید پرند تحت عنوان پایلوت صنعتی‌سازی مسکن را شروع کرد که چون این پروژه نو و برای اولین بار در کشور اجرا شده بود، برخی مشکلات پیش‌بینی نشده و البته برخی ناهماهنگی‌های درون‌دولتی باعث شد پیمانکاران از تحویل به موقع واحدها، باز بمانند.

در این میان برخی ناملایمت‌ها نیز چاشنی مشکلات شد طوری که این اواخر مسیر فعالیت «مپسا» به عنوان مجری صنعتی‌سازی در شهر جدید پرند با تعدادی دست‌انداز از جمله اختلاف‌نظر در محاسبه قیمت‌تمام‌شده ساخت واحدها، ورشکستگی تعدادی از پیمانکاران و همچنین تاخیر در خدمات‌رسانی زیربنایی (آب و سیستم فاضلاب) روبه‌رو شد. مدیر عامل مپسا دو روز پیش برای تفاهم دوباره با شرکت عمران شهر جدید پرند و همکاری دو طرفه برای رفع مشکلات، میزبان مراسم افطاری مدیران شهر جدید پرند و مسوولان ارشد این دو پروژه شد.

نتیجه این مراسم به از سرگیری همکاری مپسا و پرند برای تعیین قیمت نهایی، پرداخت کامل وام ۲۵ میلیونی صنعتی‌سازی به پروژه ۱۱۰۰ واحد فاز۳ و ۵۰۰۰ واحد فاز۵ و همچنین تدوین جدول زمانبندی تکمیل و تحویل واحدها شد.

به این ترتیب متقاضیان مسکن‌مهر منتظر در صف دریافت این واحدها به زودی می‌توانند از طریق دفتر شرکت مپسا که قرار است در محل شرکت عمران شهر جدید پرند دایر شود، از زمان دریافت واحدهایشان مطلع شوند. آزاد مدیر عامل شرکت مپسا در این مراسم اعلام کرد: مدیران مپسا و پرند به عنوان خانواده دولت در تلاشند مابقی عملیات ساخت این دو پروژه در کمترین زمان ممکن، به اتمام برسد.

    نظرات