نیکزاد: هرجا از وام مقاوم‌سازی استفاده شده بود، زلزله تلفات جانی نداشته است

نیکزاد: هرجا از وام مقاوم‌سازی استفاده شده بود، زلزله تلفات جانی نداشته است

http://www.bananews.ir/وزیر مسکن گفت: هرکجا مردم استان آذربایجان و مناطق زلزله‌زده از وام مقاوم‌سازی مسکن استفاده کرده بودند تلفات جانی رخ نداده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مناطق زلزله‌زده، بازسازی و مقاوم‌سازی را آغاز خواهیم کرد چراکه منطقه سردسیر است و باید بازسازی با سرعت انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مناطق زلزله‌زده هرکجا که مردم از وام مقاوم‌سازی استفاده کرده بودند در جریان زلزله اتفاقی نیفتاده است و تلفات جانی رخ نداده و بیشتر تلفات جانی در مناطقی بوده که خانه‌ها به همان سبک سنتی با گل و سنگ ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در مناطق زلزله‌زده پیش از زلزله شش هزار واحد مسکونی از تسهیلات بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استفاده کرده بودند، گفت: هرکجا که روستاییان از وام مقاوم‌سازی استفاده نکرده بودند خسارت مادی و جانی قابل مشاهده بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخی به دولت انتقاد می‌کنند که چرا این همه وام پرداخت کرده است در صورتی که یک میلیون و ۸۴۰هزار واحد مسکونی در دولت فعلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به زلزله چندی پیش در بم گفت: از آنجاکه منطقه بم از وام‌های مقاوم‌سازی استفاده کرده و منازل خود را اصولی ساخته بودند زلزله بم تنها سه کشته به جا گذاشت.

نیکزاد در پایان اظهار کرد: اگر مردم آذربایجان شرقی از وام‌های بازسازی مسکن استفاده کرده بودند این همه تلفات نداشتیم.

    نظرات