اجرای طرح مرمت و احیای برج و باروی قلعه فلک‎الافلاک

اجرای طرح مرمت و احیای برج و باروی قلعه فلک‎الافلاک

http://www.bananews.ir/معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: طرح مرمت و احیا برج و باروی قلعه تاریخی فلک‎الافلاک خرم‌آباد با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) و به نقل از روابط عمومی این اداره کل، رامین ابراهیمی با بیان این مطلب افزود: عملیات احیاء باروی این اثر تاریخی به پایان رسیده و مرمت‌کاران محلی در حال اجرای مرمت برج‌های این قلعه تاریخی هستند.

وی اظهار کرد: همچنین طرح مرمت بدنه برج با استفاده از مصالحی مانند سنگ و آجر در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان تابستان، مرمت برج‌ها نیز به پایان برسد.

ابراهیمی با اشاره به تصویب اعتبار دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اجرای این پروژه بیان کرد: فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست، در مرکز شهر خرم‌آباد بوده و با نام قلعه دوازده برجی هم شناخته می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: این قلعه تاریخی بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد قرار گرفته و چشم‌گیرترین اثر تاریخی و گردشگری درون شهر است، این بنا مربوط به دوره ساسانیان بوده که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.

    نظرات