صدور شناسنامه فنی ساختمان در کلانشهرها هنوز رایج نشده است

صدور شناسنامه فنی ساختمان در کلانشهرها هنوز رایج نشده است

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه بسیاری از کالاها دارای شناسنامه فنی هستند ، افزود: اما ساختمان به عنوان یک سرمایه ارزشمند که با ایمنی جان و مال انسان ها سر و کار دارد، از این امکان برخوردار نیست.

صدور شناسنامه فنی ساختمان در کلانشهرها هنوز رایج نشده است

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از سازمان نظام مهندسی ساختمان، 'سیدمهدی هاشمی' با تاکید بر اینکه کار صدور شناسنامه فنی ساختمان در بسیاری از شهرها آغاز شده است، گفت: اما در تهران و بخش‌هایی از کلانشهرها هنوز شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها رایج نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم سپس اظهار امیدواری کرد: با توجه به تصویب طرح تفصیلی و ابلاغ طرح جامع تهران، زیبایی و فرهنگ مورد نظر در معماری و شهرسازی کشور ورود پیدا کند تا دچار چنین مشکلاتی نشویم.

وی در ادامه با توضیح اینکه مقررات فنی ساختمان مدت زیادی است که تصویب شده اما هنوز به طور کامل اجرا نمی‌شود، گفت: مجلس باید نقش نظارت عالیه خود را ایفا و قانون را مطالبه کند تا اجرا شود.

هاشمی نبود نظارت بر نوسازی بافت‌های فرسوده را دلیل روند کند بازسازی‌ها خواند و اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در این رابطه، مطالبه قانون و نظارت بر اجرای دقیق آن از سوی مجلس است.

    نظرات