افزایش تسهیلات و ساخت و ساز صنعتی راهکارهای خروج بازار مسکن از رکود

افزایش تسهیلات و ساخت و ساز صنعتی راهکارهای خروج بازار مسکن از رکود

http://www.bananews.ir/افزایش تسهیلات بانکی و افزایش ساخت و ساز به روش صنعتی راهکاری برای خروج بازار مسکن از رکود است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی خسروی ـ رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک ـ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکارهای خروج بازار مسکن از رکود با تاکید بر این‌که در حال حاضر روزانه تنها پنج هزار معامله در سراسر کشور ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: در دی، بهمن و اسفند سال قبل ما روزانه به‌طور میانگین بین ۱۵ تا ۱۶ هزار معامله ثبت می‌کردیم ولی در حال حاضر به دلیل رکود شدید در بازار مسکن تنها پنج هزار معامله ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش تسهیلات بانکی، تشویق مردم به ساخت و ساز، کمک به افزایش سرعت در صدور جواز ساخت و ساز و گسترش صنعتی‌سازی کمک می‌کند بازار مسکن از حالت رکود خارج شود.

قلی‌خسروی با تاکید بر این‌که جهش ناگهانی قیمت‌ها در دوران رونق خرید و فروش باعث برهم خوردن توازن در بازار مسکن شده است، گفت: در آن زمان که ما در بازار مسکن رونق زیادی را شاهد بودیم قیمت‌ها به طور ناگهانی افزایش پیدا کرد و این افزایش باعث کاهش قدرت خرید متقاضیان شد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تصریح کرد:‌ متاسفانه جو روانی حاکم بر بازار مسکن در ایران یک دلیل عمده برای رکود شده است. به‌طور مثال شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از اجلاس سران عدم تعهد معاملات مسکن رونق می‌یابد.

وی افزود: همیشه مطرح کردن موضوعاتی از این قبیل مبنی بر این‌که قبل و بعد از عید نوروز، ماه رمضان و انتخابات قیمت‌ها تغییر می‌کند به بازار مسکن لطمه وارد کرده است.

قلی‌خسروی در پایان بر افزایش میزان تسهیلات برای ساخت و ساز مسکن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به رکود فعلی باید به دنبال راهکارهایی برای رونق بازار مسکن باشیم.

    نظرات