آخرین وضعیت مترو شهر جدید پرند

آخرین وضعیت مترو شهر جدید پرند

http://www.bananews.ir/از جمله پروژه‌های مهم شهر جدید پرند، طرح مترو پرند ـ تهران به طول ۵۰ کیلومتر است که این پروژه شمال تهران، یعنی میدان تجریش را از طریق خط یک مترو تهران به ایستگاه شاهد (حرم امام خمینی) و در امتداد اتوبان تهران ـ قم و فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به شهر جدید پرند متصل می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید صابونی ـ مدیرعامل شهر جدید پرند ـ در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه طول مترو پرند از ایستگاه شاهد تا شهر پرند ۵۰ کیلومتر است که به دو فاز تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: براساس توافق مابین دولت و شهرداری تهران برای ساخت مترو شهرهای اقماری، فاز اول این پروژه از ایستگاه حرم مطهر تا فرودگاه امام خمینی (ره) توسط شهرداری تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این فاز در یک برنامه‌ی زمانی ۱۱ ماهه تدارک دیده شده تا در مدت ۱۱ ماه تعیین شده، این بخش از مترو پرند احداث شود.

صابونی با بیان این‌که فاز دوم مترو شهر جدید پرند به طول ۱۸ کیلومتر در دستور کار شرکت عمران پرند قرار گرفته است، گفت: ای پروژه با برآورد بودجه‌ی اولیه ۱۸۷ میلیارد ریال توسط شرکت عمران پرند در حال انجام است.

مدیرعامل شهر جدید پرند ادامه داد: در طول این مسیر ۱۸ کیلومتری هفت پل با دهانه‌های مختلف طراحی شده است از جمله طولانی‌ترین پل در مسیری به طول ۱۴۰ متر است که بر روی بزرگراه تهران _ ساوه قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌که از دیگر پل‌ها، پل دسترسی ماشین‌رو برای مجموعه تفریحی _ ورزشی پرند و سایر تاسیسات شهری در جنوب پرند است، گفت: طولانی‌ترین پل در این مسیر به طول ۱۴۰ متر و به عرض ۱۲ متر بر روی بزرگراه تهران _ ساوه در حال ساخت است.

صابونی درباره زمان اتمام پایان خطوط مترو پرند تصریح کرد: طول ۱۸ کیلومتر از خطوط مترو پرند ـ تهران تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

    نظرات