سالن اجلاس سران چگونه ساخته شد؟

سالن اجلاس سران چگونه ساخته شد؟

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با اعلام نحوه ساخته شدن سالن اجلاس سران، گفت: ساختمان جدید توان استقرار ۱۵۰ هیئت را دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در مراسم تجلیل از مسئولین فرودگاه و سازمان هواپیمایی کشوری در جریان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد اظهارداشت: رئیس جمهور در تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته با بنده تماس گرفت و اعلام کرد که ساختمان اجلان سران و دیگر ساختمان‌های مورد نیاز و همچنین پاویون فرودگاه های مهرباد و امام خمینی (ره) را برای اجلاس سران احداث کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ساختمان کنونی اجلاس به غیر از اسکلت آن، هیچ بخشی از آن مربوط به ساخت و ساز قبلی نیست، ضمن آنکه پشت این ساختمان یک ساختمان برای خدمات و بخش‌های VIPهم ساخته شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای هر هفته از روند ساخت سالن اجلاس سران، بیان کرد: ساختمان قبلی توان پذیرایی از ۷۰ هیئت را داشت اما این ساختمان توان استقرار ۱۵۰ هیئت را دارد.

وزیر راه و شهرستازی با بیان اینکه ۱۲۰ کشور در ایران حاضر شدند تا عزت ایران در دنیا نمایان شود، گفت: تمام دنیا می داند که برنامه های انرژی هسته ای ایران صلح امیز است اما بنابه مصالحی، این موضوع را مطرح نمی کند. به عنوان مثال، یک کشور به ما اعلام کرد که سالانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از یک کشور قدرتمند کمک دریافت می کند و اگر برخلاف این صحبت کند، کمک‌ها به کشور وی قطع خواهد شد.

وی با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری برای ساخت سالن اجلاس سران، اظهار داشت: در یکی از جلسات مقام معظم رهبری به من گفتند که یک وقت سالن اجلاس آب ندهد که این نشانگر حساسیت بالای مقام معظم رهبری بود.

نیکزاد در خصوص قطع ۱۷ ثانیه برق در زمان سخنرانی هیئت رئیسه در سالن اجلاس، بیان کرد: یکی از مسئولین کشور هند برای وصل دستگاه مترجم نخست وزیر هند برق میکروفن‌های هیئت رئیسه را به اشتباه از پیریز درآوردند که این موجب قطع ۱۷ ثانیه ای سیستم صوتی شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه از چهارماه پیش وزیر راه و شهرسازی دستوراتی را برای اجرای بهتر پذیرایی از سران اجلاس به ما اعلام کرد، گفت: با ابلاغ این دستور کمیته فرودگاهی پروازی شکل گرفت و از همه بخش‌های مرتبط با این موضوع در این کمیته حاضر شدند که براین اساس، ۳۷ جلسه کارگروهی، ۸ جلسه کمیته ای و یک هزار و ۸۰۰ نفر ساعت جلسات هماهنگی انجام شد.

محمود رسولی نژاد تصریح کرد: در فرودگاه مهرآباد یکصد فضا برای پارک هواپیما ایجاد کردیم که با هماهنگی دیگر شرکتها و بخش‌های هوایی سپاه این موضوع اجرا شد.

وی با اشاره به تشریفات اختصاصی برای سران، اظهار داشت: حدود یک هزار و ۳۵۰ میهمان از فرودگاه امام و ۶۰ پرواز در مهرآباد انجام گرفت و پاویون فرودگاه مهرآباد هم به سرعت آماده شد تا پذیرای میهمانان باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صرف هزینه یک میلیارد تومانی برای بهسازی سطوح پروازی، اظهار داشت: تمام بخش‌های فرودگاهی دوباره نوسازی شد و ۳۲ تن رنگ برای بهسازی آن مورد استفاده قرار گرفت.

در ادامه حمیدرضا پهلوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تشکر و قدردانی از تمامی عواملی که در فرودگاه ها، سپاه و ناجا فعالیت می کردند، گفت: این اجلاس حاصل تلاش بسیار زیاد و ایثارگرانه این عوامل بود و تمامی وزارتخانه ها کمک زیادی به ما کردند.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات کوچک در کار، اظهار داشت: در طول این مدت لاستیک هواپیمای وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در فرودگاه پنچر شد که بعد از چند روز این مشکل را حل کردیم، همچنین از یکسری واحدهایی که در سعدآباد بود، برای سکونت برخی از سران استفاده شد.

    نظرات