وعده اداره کل راه و شهرسازی تهران به عشایر

وعده اداره کل راه و شهرسازی تهران به عشایر

http://www.bananews.ir/مدیر امور عشایر استان تهران، وجود صنایع پارچین در کنار مسیر پیشنهادی را علت عدم موافقت با دائمی کردن این مسیر برای تردد عشایر عنوان کرد و از احداث پل روگذر بر روی اتوبان پردیس توسط اداره کل راه و شهری استان تهران تا آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیروس نصیری درگفتگو با مهر درخصوص وضعیت تردد عشایر از کنار سد ماملو (این سد در۴۵ کیلومتری جنوب شرقی تهران بر روی رودخانه جاجرود احداث شده است) اظهارداشت: با توجه به اینکه طبق برنامه تقویم کوچ، عشایر استان تهران از ۱۵ شهریورماه سال جاری کوچ پائیزه خود را به سوی مناطق قشقلاقی استان آغاز کرده اند، مشکل عبور و مرور عشایر از کنار سد ماملو برطرف شده است.

وی افزود: البته این مسیر همان مسیر عبور موقت عشایر استان از کنارگذر سدماملوبوده که با اقدامات سازمان آب استان تهران از جمله فنس کشی مسیر مورد نظر هم اکنون تبدیل به مسیر دائمی عبور عشایر شده است.

مدیرامور عشایر استان تهران درخصوص مسیری که از سوی این بخش برای تردد عشایر پیشنهاد شده بود، اظهارداشت: با توجه به اینکه مسیر مورد نظر ما در نزدیکی صنایع پارچین قرار داشت؛ لذا به دلیل مسائل امنیتی با دائمی کردن آن مسیر موافقت نشد و همان مسیر عبور موقت عشایر را با نظر مسئولان مربوطه تبدیل به مسیر دائم عبور عشایر استان کردیم.

وی همچنین درخصوص وضعیت تردد عشایر از محور مواصلاتی تهران-رودهن نیز گفت: با توجه به اینکه احداث اتوبان شهر پردیس مشکلاتی را برای عبور و مرور عشایر از جنوب استان به مناطق ییلاقی بوجود آورده است؛ با امضای تفاهم نامه ای قرار شد مسئولان اداره کل راه و ترابری استان تهران پل روگذر جهت عبور دام عشایر را تا آذرماه سال جاری احداث کنند تا مشکل تردد عشایر از این منطقه برطرف شود.

    نظرات