معارض تاسیساتی عارض زیرگذر ولیعصر (عج) شد

معارض تاسیساتی عارض زیرگذر ولیعصر (عج) شد

http://www.bananews.ir/در حالی که قرار بود زیرگذر چهار راه ولیعصر (عج) مهرماه به بهره‌برداری برسد، به دلیل محدودیت‌های اجرایی و برخورد با معارض تاسیساتی پیش‌بینی نشده، بهره‌برداری از این زیرگذر به ایام دهه فجر سال جاری موکول شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فخرالدین سلیمانی ـ شهردار منطقه شش ـ در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه تاکنون ۵۰ درصد عملیات اجرایی زیرگذر ولیعصر (عج) به اتمام رسیده است، درباره علت تاخیر در اجرای این پروژه اظهار کرد: با توجه به مسائل ترافیکی، اجازه کار در سطح به شهرداری داده نشد و تمام عملیات حفاری در زیر زمین انجام شد.

وی افزود: با وجود اینکه انتظار داشتیم بتوانیم از فرجه تعطیلات تابستانی و کاهش ترافیک در این ایام برای اجرای پروژه استفاده کنیم، اما حجم ترافیک نسبت به ایام مشابه سال گذشته افزایش هم داشت و در عمل معادلات ما بر هم خورد.

وی همچنین از برخورد با معارض تاسیساتی پیش‌بینی نشده در جریان اجرای این پروژه خبر داد و گفت: لوله‌های آب به قطر یک متر و بیشتر معارض زیرگذر بود که از زیر بخشی از این لوله‌ها عبور کرده‌ایم و بخش دیگر قرار است که با همکاری شرکت آب جابه‌جا شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ممکن بود که در جریان اجرای این پروژه، کوچکترین لرزه‌ای موجب شکستگی لوله و بروز مشکل در آبرسانی شهر شود. بنابراین باید با دقت درباره این معارض تصمیم‌گیری می‌شد.

شهردار منطقه شش در ادامه، با اشاره به اهمیت پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) برای ساماندهی عبور عابران پیاده، به ایسنا گفت: بر اساس آخرین آمار، حجم بالای تردد عابران پیاده در هر ساعت به ۱۵ هزار نفر، حجم تردد سواری در هر ساعت ‌ پنج‌هزار و ۸۷۸ دستگاه و حجم تردد بی‌آرتی در هر ساعت به ۲۵۷ دستگاه می‌رسد که در زمان پیک ترافیک در این تقاطع ثبت شده است.

به گفته وی، زیرگذر چهارراه ولیعصر به عرض هفت متر و ارتفاعی حدود سه متر، دارای ۱۱ ورودی و خروجی است که با تکمیل این طرح ۱۳ دسترسی ایجاد می‌شود؛ سه دسترسی برای اتوبوس‌های بی‌آرتی، دو دسترسی به خط سه و چهار مترو و همچنین هشت دسترسی به پیاده راه‌ها اختصاص می‌یابد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برای امکان تسهیل تردد شهروندان و همچنین راحتی و آسایش معلولان، جانبازان و سالمندان فضا به گونه‌ای طراحی شده که با ۱۴ دستگاه پله برقی، پله فرار و آسانسور عابران راحت‌تر در تردد باشند.

شهردار منطقه شش به مشکلاتی که تحریم‌ها برای این پروژه ایجاد کرده هم اشاره کرد و گفت: سفارش ۱۳ دستگاه پله برقی تاکنون دوبار به دلیل پاره‌ای از مشکلات کنسل شده و همچنان منتظر ورود پله‌های برقی هستیم.

وی در خاتمه، وعده داد که زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

    نظرات