آزمون ورود به حرفه مهندسان  با حضور بیش از هزار نفر در قم برگزار می شود

آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور بیش از هزار نفر در قم برگزار می شود

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریورماه با حضور هزار و ۲۴۷ نفر، همزمان با سراسر کشور در قم خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس امین مقومی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته‌های عمران ، معماری ، مکانیک ، شهرسازی ، برق ، نقشه‌برداری و ترافیک توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و اداره کل راه و شهرسازی استان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه ، ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه در دانشگاه قم برگزار می شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون اظهار داشت: در مجموع هزار و ۲۴۷ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و ۱۰۹ نفر در مقطع کار‌شناسی ، ۱۰۵ نفر در مقطع کاردانی و ۳۳ نفر نیز از معماران تجربی هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم افزود: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز ، پروانه اشتغال بکار صادر می شود و این افراد می توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه در رشته عمران دو آزمون محاسبه و نظارت برگزار می شود افزود: نحوه برگزاری آزمون در رشته معماری به صورت تستی و تشریحی است که در آزمون رشته معماری امسال تغییراتی ایجاد شده و آزمونها از چهار بخش به دو آزمون کلی در صلاحیت نظارت و طراحی تغییر یافته است.

مقومی افزود: آزمون معماران تجربی استان قم نیز با حضور ۳۳ داوطلب صبح روز جمعه ۳۱ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در دانشگاه قم برگزار می شود.

 

    نظرات