یکصد کشور جهان کالاهای خود را از طریق ایران ترانزیت می کنند

یکصد کشور جهان کالاهای خود را از طریق ایران ترانزیت می کنند

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در زمان حاضر افزون بر یکصد کشور جهان کالاهای خود را از طریق ایران ترانزیت می کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی زاده روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مجموعه تجاری پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی افزود: این تعداد کشور در سالهای اخیر ، ایران را به عنوان بهترین، مطمئن ترین و سریعترین راه وصول به بازارهای آسیایی و اروپایی شناخته اند و کالاهای خود را از این طریق انتقال می دهند.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته ، میزان ترانزیت از ایران ۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی جایجایی کالا در جاده های ایران اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال ، پنج میلیون تن کالا در جاده های کشور جایجا شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: میزان جابجایی کالا در حال حاضر ۳۵ درصد بیشتر از پیش بینی های برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، اجتماعی کشور بوده است.

افندی زاده در ادامه حمل و نقل را زیرساخت اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر برنامه ها و طرحهای خوبی در راستای توجه به حوزه راهها در کشور اجرایی شده است .

وی پایانه های مرزی را ظرفیتی قابل توجه در اقتصاد کشور و در راستای توسعه پایدار ایران اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: در این خصوص برنامه ریزی ویژه ای برای توسعه این پایانه های مرزی انجام شده است که پایانه مرزی بازرگان در این خصوص از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: پایانه مرزی بازرگان ، دروازه ورود ایران به اروپاست که در حوزه واردات رده نخست کشور و در حوزه ترانزیت کالایی در رده سوم کشور ایستاده است.

وی اظهار امیدواری کرد، با تلاش دولت، ظرفیت های این پایانه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بیش از پیش توسعه یابد.

    نظرات