ذخیره آب ۵۴ سد کشور به کمتر از ۳۰ درصد رسید

ذخیره آب ۵۴ سد کشور به کمتر از ۳۰ درصد رسید

http://www.bananews.ir/شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: ذخیره آب ۵۴ سد کشور تا پایان هفته گذشته به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، هم اکنون ۵۴ سد کشور از جمله سدهای لار، کرخه، پیشین، استقلال، سیمره، زاینده رود، ساوه، ۱۵ خرداد و ملاصدرا کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

بر اساس این گزارش، در زمان حاضر ۹۱ سد کشور از افزایش بیش از ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته برخوردار هستند که از سدهای مهم می توان به سفیدرود، لار، شهید رجایی، وشمگیر، تهم، گلستان ۱ و ۲، طالقان، عباسپور، گاوشان، درودزن و کرج اشاره کرد.

همچنین ۲۶ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۲۰ درصدی حجم آب خود مواجه هستند که سدهای زاینده رود، کرخه، دز، شهید عباسپور، کارون ۳، جگین، پیشین و استقلال از آن جمله محسوب می شوند.

در پایان هفته گذشته هشت سد از جمله لتیان، کینه ورس، آیدوغموش، تهم و دامغان افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

گزارش سدهای کشور حاکی از آن است که ۲۷ سد کشور ازجمله ارس، کرخه، دز، استقلال، میناب، پیشین، ایلام و جگین با کاهش بیش از ۲۰ درصدی حجم آب ورودی به مخازن مواجه هستند.

همچنین ۴۱ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۴۳ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در مدت مورد بررسی متعلق به سدهای استان خوزستان است.

    نظرات