مدیرکل صدور پروانه شهرداری تهران: احداث مسکن ویژه نیازمند اخذ پروانه ساختمانی است

مدیرکل صدور پروانه شهرداری تهران: احداث مسکن ویژه نیازمند اخذ پروانه ساختمانی است

http://www.bananews.ir/در حالی که اخیرا اخباری در خصوص توقف ساخت مسکن ویژه تهران در منطقه تهرانسر به دلیل عدم کسب مجوزهای لازم برای ساخت‌وساز شنیده می‌شود، مدیرکل صدور پروانه شهرداری تهران گفت: برای اجرای این پروژه باید پروانه ساختمانی دریافت شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی طبقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی نقشه‌ها و مدارک لازم برای دریافت پروانه ساختمانی برای ساخت مسکن ویژه در تهرانسر را در اختیار شهرداری قرار نداده است و بدون مجوز عملیات عمرانی را در اراضی تهرانسر آغاز کرده بود.

وی ادامه داد: به همین خاطر شهرداری تهران از ادامه ساخت‌وساز در اراضی مسکن ویژه تهرانسر در منطقه ۲۱ جلوگیری کرد و برای ادامه ساخت این پروژه، باید پروانه ساختمانی دریافت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران: ساخت مسکن ویژه با تعامل شهرداری در حال انجام است

شهرداری تهران: هنوز سند زمین و نقشه مسکن ویژه، برای صدور پروانه ساختمانی ارائه نشده است

با این حال، تقی رضایی ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ـ اعلام کرده است موضوع این پروژه اوایل سال ۹۱ در کمیسیون ماده پنج شهرداری مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت، تا جایی که طراحی و نقشه‌های آن نیز به تایید معاونت شهرسازی شهرداری تهران رسیده است و با تعامل و همراهی شهردار منطقه ۲۱ کار ساخت مسکن در این اراضی شروع شد و هم اکنون نیز در مرحله صدور پروانه هستیم.

این مقام دولتی در حالی از آغاز ساخت‌وساز با تعامل و همراهی شهرداری منطقه خبر داده که پروانه ساختمانی آن هنوز صادر نشده است و فرایند صدور پروانه هنوز در حال طی شدن است.

با این وجود، بابک کاظمیان ـ معاون شهرسازی منطقه ۲۱ شهرداری تهران ـ درباره جلوگیری از ساخت‌وساز‌ مسکن‌ ویژه در تهرانسر نیز توضیح داد: برای ساخت مسکن در تهران باید مراحل آن را طی کرد و برای دریافت مجوز ساخت و صدور پروانه باید سند زمین و نقشه ساخت ارائه شود که هنوز این اسناد برای مسکن ویژه تهران به منظور صدور پروانه به شهرداری ارائه نشده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که بدون هماهنگی و مجوز شهرداری تهران خانه‌ای ساخته شود از جمله مسکن‌های ویژه جلوی ساخت آن بر اساس قانون گرفته می‌شود.

بدین ترتیب در حالی اجرای پروژه مسکن ویژه در تهرانسر متوقف شده است که مشخص نیست چرا مسوولان وزارت راه و شهرسازی بدون اخذ مجوزهای شهرسازی، احداث این مسکن را در تهران آغاز کرده‌اند موضوعی که بی‌توجهی به آن می‌تواند به الگویی برای سایر پروژه‌های عمرانی تبدیل شود.

    نظرات