پیش‌فروش آخر مسکن مهر

پیش‌فروش آخر مسکن مهر

www.BanaNews.irآخرین مرحله پیش فروش مسکن مهر مخصوص متقاضیان تهرانی در شهر جدید پرند آغاز شده؛ طوری که از مجموع حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت برای ۱۰ هزار واحد باقیمانده امکان ثبت‌نام وجود دارد؛ در این مرحله از واگذاری‌ها، مقرر شده سخت‌گیری نسبت به واجد شرایط بودن متقاضیان اعمال شود.پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال در پیش خرید ۹۰ هزار واحد، واحدهای سری آخر ظرف ۲۰ روز پیش‌فروش شوند. مدیران پرند می‌گویند: بحث «انتقال پایتخت اداری» اقبال سکونتی و سرمایه‌گذاری در این منطقه را به همراه داشته است.

آخرین فرصت برای آن دسته از متقاضیان مسکن‌مهر ساکن تهران که هنوز در هیچ‌ یک از شهرستان‌های اطراف پایتخت برای دریافت این واحدها ثبت‌نام نکرده‌اند، از هفته گذشته به صورت محدود در شهر جدید پرند برقرار ‌شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این دوره از پیش‌فروش مجموعه آپارتمان‌هایی که تحت عنوان مسکن‌مهر در پرند ساخته شده است سری آخر ثبت نام مسکن مهر محسوب می‌شود طوری که بعد از آن، با توجه به اتمام ظرفیت پیش‌خرید در سایر پروژه‌های مسکونی‌مهر مختص تهران، امکان ثبت‌نام از جامانده‌ها سلب خواهد شد.

در شهر جدید پرند ۹۶ هزار واحد مسکونی مهر در حال ساخت است که تاکنون حدود ۸۶ هزار واحد از آنها توسط متقاضیان واجدشرایط پیش‌خرید شده است و مقرر شده برای ۱۰ هزار واحد باقیمانده عملیات پیش‌فروش طی این هفته انجام شود.

هم‌اکنون در شهر جدید پردیس، شهر جدید هشتگرد و سایر نقاط متعلق به استان تهران که در مجموع ۲۰۰ هزار مسکن‌مهر در حال ساخت است، ظرفیت خالی قابل توجه برای ثبت‌نام وجود ندارد و فقط در پرند شرایط برای جذب متقاضی جدید برقرار است.

تجربه ثبت‌نام‌های یکسال گذشته مسکن‌مهر در پرند نشان می‌دهد، این ۱۰ هزار واحد باقیمانده حداکثر ظرف ۲۰ روز پیش‌فروش خواهد شد.

به این ترتیب پرونده ثبت‌نام مسکن‌مهر در تهران از ماه آینده برای همیشه بسته می‌شود و بعید به نظر می‌رسد در دولت -با توجه به کمبود منابع مالی برای پرداخت وام ارزان‌قیمت و نبود زمین برای اجاره ۹۹ساله- اراده جدیدی برای افزایش ظرفیت ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر و به تبع آن افزایش ظرفیت ثبت‌نام و پیش‌فروش وجود داشته باشد.

این پیش‌بینی به خصوص در شرایط کنونی که مسوولیت دولت در مقابل انبوه پیش‌خریداران بابت تکمیل و تحویل واحدهای در دست ساخت با نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی عمر این دولت روز به روز سنگین‌تر می‌شود، به واقعیت نزدیک‌تر است، به طوری که حتی اگر در پایان ثبت‌نام‌های روزهای آینده باز هم تقاضا برای مسکن‌مهر وجود داشته باشد، احتمال اینکه بار مسکن‌مهر با تعریف ساخت‌وسازهای جدید افزایش پیدا کند فوق‌العاده ضعیف خواهد بود.

شرایط پیش‌فروش

مدیر امور ثبت‌نام و واگذاری واحدهای مسکونی‌مهر در شهر جدید پرند درباره مرحله آخر پیش‌فروش این واحدها به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: از هفته پایانی شهریور برای حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در حال ساخت در پرند، ثبت‌نام از متقاضیان آغاز ‌شده و علاوه بر این تعداد، از ۵ هزار متقاضی نیز به صورت افراد ذخیره، ثبت‌نام خواهد شد تا در صورت انصراف پیش‌خریداران، این افراد جایگزین شوند.

محمود قلعه‌نویی گفت: در مراحل قبلی پیش‌فروش مسکن‌مهر در پرند روزانه به طور متوسط ۵۰۰ نفر متقاضی مراجعه و اسم‌نویسی می‌کردند که با این حساب، پیش‌فروش ۱۰ هزار واحد باقیمانده حداکثر در مدت ۲۰ روز انجام خواهد شد.

عضو هیات مدیره شهر جدید پرند با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد از واحدهای مسکونی‌مهر در حال ساخت در پرند تا پایان سال جاری به پیش‌خریداران واگذار خواهد شد، تصریح کرد: برای این مرحله از ثبت‌نام متقاضیان با توجه به اینکه آخرین دوره پیش‌فروش محسوب می‌شود، شرایط کاملا سخت‌گیرانه است به این صورت که همه مدارک لازم برای احراز شرایط چهارگانه مسکن‌مهر به دقت بررسی و بازدید خواهد شد، طوری که فقط افرادی در این پالایش، به عنوان واجدشرایط معرفی می‌شوند که در استعلام‌های پرند، فاقد مسکن بودنشان و همچنین ساکن تهران بودنشان واقعا اثبات شده باشد.

قلعه‌نویی با تاکید بر اینکه مدارک لازم برای ثبت‌نام سری آخر مسکن‌مهر در پرند، فقط باید توسط دستگاه‌های دولتی تایید شده باشد گفت: مدارک غیردولتی همچون اجاره‌نامه‌هایی که در بنگاه‌های املاک بعضا به صورت صوری تنظیم می‌شود و افراد با استناد به آن ادعا می‌کنند ساکن تهران هستند، پذیرفته نیست و از نظر پرند مدرک معتبر برای اثبات شرط سکونت ۵ساله در تهران محسوب نمی‌شود.

قلعه‌نویی خطاب به متقاضیان مسکن‌مهر اعلام کرد: برای این سری از پیش‌فروش فقط متقاضیان واقعی که همه شرایط دریافت مسکن‌مهر را دارند، مراجعه کنند تا این فرصت محدود به صورت عادلانه بین جمعیت متقاضی تقسیم شود.

واکنش پرند به بحث پایتخت‌اداری

مدیر امور واگذاری‌های مسکن‌مهر در شهر جدید پرند در ادامه گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» از واکنش بازار مسکن این شهر به بحث اخیر «انتقال پایتخت‌اداری به پرند» خبر داد و تصریح کرد: تقاضا از طرف سرمایه‌گذاران برای ایجاد فضاهای تجاری همچون فروشگاه‌های عرضه کالا و خدمات در پرند افزایش پیدا کرده است طوری که قیمت زمین با کاربری تجاری نسبت به سال گذشته حداقل دو برابر افزایش یافته و به همین نسبت قیمت مسکن و زمین مسکونی نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شده است.

قلعه‌نویی افزود: قیمت واحدهای مسکونی در پرند نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است که بخشی از این رشد قیمت نتیجه رشد جمعیت مهاجر از تهران به این منطقه می‌تواند باشد.

ساخت دو قطب تجاری در پرند

عضو هیات مدیره شهر جدید پرند همچنین از برنامه‌ریزی و طراحی برای احداث دو قطب تجاری‌- خدماتی در دو نقطه‌ای که تحت‌تاثیر واحدهای مسکونی‌مهر در آینده نزدیک به پرجمعیت‌ترین مکان‌های پرند تبدیل می‌شود، خبر داد و گفت: هزار واحد تجاری‌محله‌ای در این مناطق تا پایان امسال ساخته و به صورت مزایده‌ای واگذار می‌شود.

 

    نظرات