خانه‌های پیش‌ساخته آماده حمل به آذربایجان

خانه‌های پیش‌ساخته آماده حمل به آذربایجان

http://www.bananews.irسری اول خانه‌های پیش‌ساخته برای مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی توسط پیمانکاران صنعتی‌ساز آماده شد.

این خانه‌ها در کارخانه‌های تولید قطعات پیش‌ساخته مسکن تهیه شده و آماده حمل به مناطق زلزله‌زده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شرکت مپسا –مجری صنعتی‌سازی مسکن- ماه گذشته به تعدادی از پیمانکاران خود ماموریت داد با استفاده از طرح «تولید خانه‌های ۶۰متری با قابلیت افزایش زیربنا» که سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای بازسازی آذربایجان محسوب می‌شود، برای ساخت این خانه‌ها اقدام کنند.

خانه های صنعتی پیش ساخته ۶۰متری جهت اسکان دائم مردم منطقه زلزله‌زده آذربایجان تدارک دیده شده است و در این طرح که حداقل ۶۰متر زیربنا برای خانه‌ها درنظرگرفته شده است یک اتاق خواب، پذیرایی، یک دستگاه سرویس بهداشتی و حمام و یک آشپزخانه کوچک ایجاد شده است که قابلیت توسعه از لحاظ پلان تا ۱۲۰متر مربع یا بیشتر را دارد.

مشخصات فنی این خانه‌ها به گونه‌ای است که تمامی شرایط یک سکونت طبیعی در آن درنظرگرفته شده است اعم از روشنایی لوله کشی آب سرد و گرم، عایق‌های حرارتی و صوتی، دیوارها وسقف ساختمان. همچنین پنجره‌های upvc با شیشه‌های دو جداره و نقاشی داخلی ساختمان نیز جزو امکانات این خانه‌ها محسوب می‌شود. این ساختمان ها به عنوان اسکان دائم طراحی شده و یک نمونه ساخته شده از آن برای اولین بار هفته گذشته در نمایشگاه صنعت ساختمان مورد تست زلزله توسط میززلزله قرار گرفت.

خانه‌های پیش‌ساخته آماده حمل به استان آذربایجان شرقی با توجه به مصالح به کار رفته در سازه و نازک کاری آنها بسیارسبک هستند و همچنین بسیار سریع ساخته می‌شوند که این امر در مناطق کوهستانی آذربایجان با توجه به شروع فصل سرما در اوایل پاییز می‌تواند حائز اهمیت است. مپسا اظهار امیدواری کرده است: اینگونه طرح‌های پیشنهادی مورد توجه مسوولان قرار گیرد تا بتوان سرعت بازسازی مناطق زلزله‌زده را افزایش داد.

 

 

    نظرات